PDA

Vis full versjon : volvo v70 d3 2011 motorserice erfordras



acer
26/02/23, 15:58
hei fikk opp denne meldingen opp under kjøring synes bilen drar for lite
sotfilter er renset i 2 mnd siden noen som har noen tips

vict0r
26/02/23, 16:09
Du må få lest av feilkoder.

acer
27/02/23, 19:59
er sånn hvese lyd fra motor ved gassing

jiha1968
27/02/23, 20:24
Da vil jeg tro det har revnet en trykkslange/rør et sted mellom turbo-intercooler-EGR-Innsugsmanifold.
Mest sannsynlig har slangen mellom intercooler (stor "radiatorslange" på førersiden) og EGR/ASV (nede på førersiden av motor) revnet pga gnagsår fra andre slanger/rør.
Feilen vil jeg tro du finner med visuell inspeksjon, eventuelt med litt hjelp fra noen som kan dytte på gasspedalen for å få opp ladetrykket nok til at du hører hvor suset kommer ifra.

acer
02/03/23, 23:51
hei jeg har fått greie på at det er ladeluft slangen men den ble byttet i august i fjor kanskje vært noe galt med den da

jiha1968
03/03/23, 00:51
Ny høykvalitets-slange skal holde i minst like mange år som din gjorde i antall måneder, som regel godt over dobbelt så lenge, om ikke ut bilens levetid.
Så enten har det vært produksjonsfeil på slangen, eller mer sannsynlig en travel mekaniker som ikke har sjekket nøye nok etter steder som lager gnagsår på slangen, som f.eks enden på klipte strips, festeklips, manglende beskyttelsesstrømpe, osv. Sjekk også tilstanden på motorfestene, spesielt det på førersiden i tillegg til momentfestene over og under motor.