AleksanderK
04/02/23, 10:56
Hei!
Har en C30 facelift med 1,6d motoren. Får feilmelding ECM-1600 Boost pressure sensor, signal too high.
Dette resulterer i at bilen går i nødmodus etter oppstart, og viser feilmelding i DIM som er relatert til DSTC. Etter man har begynt å kjøre forsvinner feilmelding ved å ta tenningen av og på. Kommer tilbake når man står stille.
Ingen kortslutning mellom noen av de 3 ledningene til sensoren, alle ledninger har ca. 0.2ohm fra ende til annen.
Måler 4,9v på 5v supply mot jord. Ingenting mellom sensor jord, og motorjord. MEN jeg måler 6,3v mellom signal og jord.
Har forsøkt å måle ohm fra signal mot alle andre ledninger som går til kontakter ved ECM, men får ikke utslag. Vil derfor gjette at det ikke er noen ledninger som er kortsluttet mot denne.
Noen tips her? Frykter at det er noe galt med ECM. Dette vil vel være en betydelig kostnad å få byttet ut og kodet mot bilen?
Har en C30 facelift med 1,6d motoren. Får feilmelding ECM-1600 Boost pressure sensor, signal too high.
Dette resulterer i at bilen går i nødmodus etter oppstart, og viser feilmelding i DIM som er relatert til DSTC. Etter man har begynt å kjøre forsvinner feilmelding ved å ta tenningen av og på. Kommer tilbake når man står stille.
Ingen kortslutning mellom noen av de 3 ledningene til sensoren, alle ledninger har ca. 0.2ohm fra ende til annen.
Måler 4,9v på 5v supply mot jord. Ingenting mellom sensor jord, og motorjord. MEN jeg måler 6,3v mellom signal og jord.
Har forsøkt å måle ohm fra signal mot alle andre ledninger som går til kontakter ved ECM, men får ikke utslag. Vil derfor gjette at det ikke er noen ledninger som er kortsluttet mot denne.
Noen tips her? Frykter at det er noe galt med ECM. Dette vil vel være en betydelig kostnad å få byttet ut og kodet mot bilen?