PDA

Vis full versjon : Fuktig rail 2003 XC70



kjell@pretre.no
03/02/23, 08:18
Er plaga med diesel-dunst som kjennast godt utside vs når motor er varm. Når motor er kald lokaliserar en lukt vs motor ved område vs rail ved å opne panser og stikke nasen nærare. Ser at rail er fuktig ved ventil og "innover" og fuktige slangar mot ventil. Nokon som har erfaring her om kva som må bytast, eg har prøvd å søkje meg fram men finn ikkje ut korleis railen er bygd opp frå ventilen og innover. De ser godt på bilete. Håpar nokon har erfaring å dele og kva eg bør gjere. 338000km.
8001

jiha1968
03/02/23, 09:14
Alle slangene du har merket er koblet i retursystemet, eneste slangene du ikke ser hele lengden av er den som går fra bakkant av HP-pumpen til retur-forgreningen sammen med retur fra dysene. Slangen med Volvo-merket opp-ned er dieseltilførselen til HP-pumpen.

Enten bytt returslangene på misstanke, spesielt den fra overtrykksventilen på railen og opp, bruk gjerne tilsvarende slangeklemmer da de tetter bedre enn vanlige jubilee/skru-klemmene,
eller vask rent og se hvor det svetter mest.

cortinaterje
03/02/23, 18:35
Jeg har også hatt antydning til svetting her på tilførsel eller retur inn på ht pumpe. Husker ikke helt hva jeg gjorde når jeg fikset det, men måtte i alle fall ha ny kleme siden den som var der var engangs. Mulig jeg kappet en bit av slangen også for å få frisk "kjøtt" inn på slangenippelen i pumpa.

René Fredriksen
04/02/23, 11:19
Den retur ledningen her er notorisk for å begynne å lekke med årene, bare siste måneden har jeg skiftet disse på 2 biler.
Bare til og handle slange og klemmer og skifte de, en relativt grei jobb :)

kjell@pretre.no
13/02/23, 22:07
Saken løst, plastgren med 4-stusser samt slanger byttet. Nå er det tørt og ingen dieselstank.