PDA

Vis full versjon : Bytte radiospiller



soulberg
27/01/23, 08:21
Hei,
Har en dårlig pioneer stående i min 07 modell og vurderer å skaffe en brukt originalspiller. Noen som vet om disse må kodes inn for å fungere i såfall?
Og hva er forskjellen på HU enhetene? Skulle gjerne hatt liv i ryggesensorene.


Sent from my iPhone using Tapatalk

jiha1968
27/01/23, 10:57
Hei, om jeg ikke husker helt feil så er du fremdeles i feil forumavdeling, mener du har en V70 på P2 chassis med 126hk? (bilene her inne er bygd på P3-chassis, har El-parkbrems, utstikkende dørhandtak, og masse Ford Mondeo-deler)

Du kan få liv i P-sensorene (ryggesensorene) med et CAN-bus adapter (https://www.norskbilradio.no/product/b3674212pdc/)

HU-650 er den vanlige modellen med enkel CD-spiller og innebygd forsterker til høyttalerne.
HU-850 har 6-platers CD-skifter, og må ha ekstra forsterker (under passasjersete), da den kun har innebygd forsterker til Senterhøytaleren ("Dolby PL II")

For at knappebelysning og Parkeringsvarsling skal fungere er det tryggest å velge en radio fra samme modellår som din egen, fra en bil med samme utstyr, som ev. AUX-kontakt i midtkonsoll og P-sensorer. (men det gir ingen garanti for at alt virker, da en av bilene kan ha fått større oppdateringer av programvare)

PS: Mange av HU-850'ene har problemer med at de blir periodisk stumme og knepper i høyttalerne, og problem med CD-skiftermekanismen om du skulle føle for å bruke den.

soulberg
30/01/23, 21:34
Ah! Takk for opplysning. Prøver å bruke app til det her, men fan som jeg knoter… tusen takk for meget bra info!


Sent from my iPhone using Tapatalk