PDA

Vis full versjon : Rengjøre dpf med renseskum



Qeamer
26/09/22, 21:34
2010 1.6D V50
Har en kollega som sliter med nødmodus og tett DPF, vet noen om filteret har en slange ned til seg hvor jeg kan sprøyte i dpf cleaner? Tenkte å gjøre dette likt med VIDA regenerering.
Jeg må sikkert resette en sensor også, hva heter denne i VIDA? Er ikke kjent med V50 akkuratt.

Har rengjort en bmw med cleaner et par ganger uten problem, sprøyter det ned i slangen direkte ned til filteret. Står på tomgang i 15 minutt å kjører på litt i en halvtime. Ikke sett noe på 2 år nå :)

vict0r
27/09/22, 15:36
Tenkte å gjøre dette likt med VIDA regenerering.


Hva mener du med "å gjøre det likt med VIDA regenerering"?

Det er slange inn på filteret (både før og etter). Det er ingen reset av sensor, evt. bare sletting av kode(r).

Hvilken cleaner bruker du?

Qeamer
27/09/22, 18:33
Hva mener du med "å gjøre det likt med VIDA regenerering"?
Det er slange inn på filteret (både før og etter). Det er ingen reset av sensor, evt. bare sletting av kode(r).
Hvilken cleaner bruker du?

Takk for svar!
Prøver uten vida først.
Går det en slange oppover i mottorrom?
Motip dpf cleaner :o

vict0r
27/09/22, 22:39
Det går slange til trykksensor for dpf (montert ved batteriet). Når jeg tenker meg om så tror jeg ikke dpf trykksensoren blir fornøyd med rensevæske i slangen sin, men det går jo an å ta av slangen på dpf og bruke en midlertidig slange mens man holder på. Knekk den midlertidige slangen med noe slik at rensevæsken ikke kommer ut igjen.

Qeamer
02/10/22, 17:24
Takk! Tok det meste gjennom trykksensor slangen, så litt i temperatursensor også, man kunne se at det skjedde noe rens under tomgang og bilen går over 3000rpm nå.
Men problemet er ikke løst, kommer beskjed om redusert motoreffekt.
Har lest at dieselfilter kan utløse dette? Trodde jeg kunne koble meg på vida med en obd kabel, men må jeg virkelig ha en egen dice boks fra ebay f.eks?
Han har feilkodeleser, men tror ikke det gikk. Skal se nærmere på dette

Trønder karen
02/10/22, 19:34
Du må ha dice ja.

vict0r
03/10/22, 01:22
Han har feilkodeleser

Hvilken? Er det en generell obd2 feilkodeleser eller har den utvidet funksjonalitet for Volvo? Hvilke feilkoder leser den nå?