PDA

Vis full versjon : Helt dødt instrument panel XC 90 2004



Ghaa
11/08/22, 13:22
Hei alle
På min XC 90, 2004 mod Diesel 163 hk

Instrument panelet er absolutt helt dødt men motor starter og bilen kan kjøre. Har noen tips til hva dette kan skyldes?
Får mange feilkoder mot CEM kommunikasjon til DDM kontroll signal missing, samme med CCM, DIM og CPM. se vedlagt bilde fra diagnose

Noen tips Please

Jan L
11/08/22, 18:05
Se tråden min om omtrent tilsvarende feil. På min V70 gikk alt i svart og blinklys virket heller ikke. Men bilen startet og gikk. Løste seg da jeg sendte instrument panelet til Tunheim Auto og fikk det overhalt. Før alt ble svart fikk jeg feilmelding SRS airbag service snarest og den ligger der ennå, skal på Volvo verksted og få bort feilmeldingen.

jiha1968
11/08/22, 19:28
Ghaa : Feilkodene relatert til CCM og DIM tyder bl.a. på trøbbel med EXT.D spenning fra Relé 22 på CEM som forsynes fra sikring 21 (10A) i gavl på instrumentpanel, og bør sjekkes, men min navnebror* over her kan ha rett, om vi antar at DIM delvis jammer CAN-bus, men ICM og UEM m.fl burde gå ned i samme slengen. Samme gjelder DDM, mens CPM tror jeg ikke er direkte relatert til de andre feilene. (uttrekt sikring til CPM?)


*Navnebror: jiha1968 er også en Jan L, men ikke samme L:cool:

Ghaa
12/08/22, 09:47
Hjertelig takk for svar,
det blir nok sendt til Tunheim da jeg ser flere har god erfaring med de

Ghaa
12/08/22, 09:52
Takker for svar,
skal gå over sikringer en gang til men mener jeg har sjekket de fleste men kan ha oversett noe i kampens hete :-)

årnes
12/08/22, 10:17
Jentungen hadde en 2002 med samme problemet, sendte det til en i Drøbak på en mandag, fikk det tilbake på onsdag, betalte vel 1500 om jeg ikke husker feil. https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=68056570