PDA

Vis full versjon : DD32 HUS



xc90 Krokstadelva
10/08/22, 19:20
Får feilkode DD32 på fuktighetssensor. Hvor finner jeg den?

jiha1968
11/08/22, 01:27
her var det ikke mye informasjon å gå ut ifra...

Til en annen gang: Hvilken bil/årsmodell/motor, og hvilken modul i bilen feilsøker du på?

Så til svaret: Her må det være gjort en intern "gugl trains-late" av feilkoden i diagnoseapparatet ,
jeg tror du er på jakt etter info på feilkoden CCM-DD32,
der kommunikasjon på LIN-bus 2 mellom CCM (Klima) og stepmotoren for høyre temp-regulering (Damper-motor) savnes av CCM.
Mest trolig brudd/kontaktfeil/død temp-motor om du ikke har flere relaterte feilkoder å by på.

xc90 Krokstadelva
11/08/22, 17:12
Er nok CCM ja. «Kommunikasjon med sensoren mangler» det er sensor for air condition altså? Men hvor sitter den montert?

jiha1968
11/08/22, 17:53
Venter fremdeles på å få vite hvilken bil du feilsøker på...

I mellomtiden skal jeg prøve å gjøre CCM-DD32 noe tydeligere:
Feilkoden dreier seg om at klimaanlegget (CCM) klager over at det ikke kan prate med motoren som styrer temperaturspjeldet på passasjersiden.

Rundt omkring på selve varmeapparatet inne i dashbordet sitter det små step-motorer som styrer spjeldene i varmeapparatet, for luft og temperaturstyring, en av disse vil ikke kommunisere med CCM (klima).

I ditt tilfelle sitter den misstenkte motoren som nr2 her:
(på passasjersiden delvis gjemt bak midtkonsoll/hanskerom)

http://forum.vccn.no/img-dump/2022/08/17.jpg

xc90 Krokstadelva
11/08/22, 22:25
Xc90 2006 185 hk

jiha1968
11/08/22, 23:34
Xc90 2006 185 hk
Og fargen da? Neida, men grunnen til at vi trenger å vite litt om bilen er at El-aleggene (og dermed symptomene) er ulike mellom forskjellige år og utgaver av P2-chassis.

Det er ikke sikkert at det er motoren i seg selv som har sviktet, det kan f.eks også være feil på ledningene til motoren.
(Drivspenning, Jord, og signal med LIN-bus)

Får du flere CCM-feilkoder, ville jeg ha koblet ut AQS-sensoren (luftkvalitetssensor) og SHM (setevarmemodul) på passasjersiden, da disse kan jamme LIN-bussen til temp-høyre på din bil, men om du kun har CCM-DD32, peker den på selve spjeldmotoren/kablene.