PDA

Vis full versjon : Garanti jobb, rust dørhengsler XC70 -12



Larssin
04/08/22, 08:53
Skal få utbedret rust tendenser på de nedre dørhengslene begge sider fremme via Volvo sin rustgaranti, hvor de også bytter/setter inn hylser.

Jeg har sjekket med 4 stk. verksteder for å se når de hadde tid og har passet på å spørre de om hvordan prosessen er med en slik jobb og hvordan de gjør det.

Det er fremgangsmåten jeg lurer på, fordi jeg registrer hva jeg kunne tenkt meg ble gjort og hvordan Volvo vil gjøre dette ikke er helt det samme.:) Jeg kunne tenkt meg at det ble sandblåst og så tatt på f.eks. Ferro-Bet rustfjerner. Utenpå der ville jeg brukt en 2-komp epoxy og en 2-komp lakk.


Er det noen som vet hvordan det blir gjort?


Hva slags produkter blir brukt? Er det vanntette?

René Fredriksen
26/08/22, 11:33
Hei,

Dør bli tatt av bil, borrer ut gammel hylse i hengsel, hengsel blir så pusset rustfri, og lakkert med Volvo sin Primer, lakk og klarlakk, så blir nye forbedret hylse satt i hengsel og dør påmontert. :)

Larssin
08/09/22, 13:04
Deilig å få gjort dette. Det ble en del penere
7988
7989

René Fredriksen
08/09/22, 13:36
Ja det er en liten upgrade ;) Gjerne litt lettere og lukke døren nå kan jeg tenke meg ;)

Larssin
08/09/22, 23:00
Gjerne litt lettere og lukke døren nå kan jeg tenke meg ;)

Det ble også bedre ja. :)

FQTV
14/10/22, 22:54
Hei, jeg er ny her med min nylige kjøpte XC70-2016.

Hva innebærer Volvo sin rustgaranti i dette tilfelle?
Jeg og har rust på boltene i dørhengslene på begge fordører.

Larssin
15/10/22, 09:41
Hei, jeg er ny her med min nylige kjøpte XC70-2016.

Hva innebærer Volvo sin rustgaranti i dette tilfelle?
Jeg og har rust på boltene i dørhengslene på begge fordører.

Jeg tok kontakt med Volvo etter at jeg ble gjort oppmerksom på at, i hvert fall i mitt tilfelle, rust på dørhengsler går under "12 års rustgaranti programmet" til Volvo. De tok da inn bilen og utbedret dette. Litt usikker på om du har logget deg inn og får sett før og etter bilder av hengslene av bilen min. Det er bare å ta kontakt med et Volvo verksted. Jeg valgte et som hadde egen karosseri-avdeling.

FQTV
28/02/23, 05:46
Jeg tok kontakt med Volvo etter at jeg ble gjort oppmerksom på at, i hvert fall i mitt tilfelle, rust på dørhengsler går under "12 års rustgaranti programmet" til Volvo. De tok da inn bilen og utbedret dette. Litt usikker på om du har logget deg inn og får sett før og etter bilder av hengslene av bilen min. Det er bare å ta kontakt med et Volvo verksted. Jeg valgte et som hadde egen karosseri-avdeling.

Da var mine dørhengsler byttet på rustgaranti.

Meldte i fra i oktober og måtte vente til midten av februar før de fikk tid. Greit nok, det hastet ikke.


XC70