PDA

Vis full versjon : V70R B5254T4



Cato-André
14/06/22, 09:11
Hei, har vært uheldig å fått sprekk i ene sylinderveggen på motoren på v70en min. Tenkte å bytte sylinderforinger siden det er der sprekken er. Tenkte også i samme slengen å bytte pakninger og lagre i motoren siden den tross alt må demonteres helt for å få gjort dette. Noe annet jeg bør gjøre i samme slengen siden den er demontert? Bytte clutch, turbo etc? Takker for idéer og forslag! (:

gaupe
15/06/22, 09:54
Hei, har vært uheldig å fått sprekk i ene sylinderveggen på motoren på v70en min. Tenkte å bytte sylinderforinger siden det er der sprekken er. Tenkte også i samme slengen å bytte pakninger og lagre i motoren siden den tross alt må demonteres helt for å få gjort dette. Noe annet jeg bør gjøre i samme slengen siden den er demontert? Bytte clutch, turbo etc? Takker for idéer og forslag! (:

Det er ikkje lause sylinderforingar på denne motoren. Du kan sette inn foringar, dette er ein maskineringsjobb, då gjer ein del på alle sylindrar.

sekse
18/06/22, 10:19
Hei

Har akkurat gjort det samme på motoren til min V70 R AWD. Sprekk i sylinder nr. 3.

Fikk da scimec til å overhale motoren og bytte til stålforinger. Maskineringsjobben med stålforingene var det cylmo som gjorde.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Cato-André
18/06/22, 16:10
Hva vil være det lureste å gjøre da?? Overhale motoren og bytte til stålforinger slik du sier eller prøve å få fatt i en 2,4 T5 å hive den nedi om det i det hele tatt er mulig å oppdrive en sånn motor?? Personlig har jeg mest lyst til å overhale motoren jeg allerede har slik at jeg har R motoren og at jeg eventuelt kan montere en litt større intercooler og turbo.

sekse
18/06/22, 21:47
Det må du avgjøre selv.

Jeg byttet til en 2007 T5-motor men denne viste seg å være i dårlig stand, brukte olje.

Derfor valgte jeg å kjøre full overhaling og nye fôringer på den «gamle» R-blokka.
Hadde spart meg mye penger og jobb ved å bare gjøre det med en gang.


Sent from my iPhone using Tapatalk