Vis full versjon : V70R B5254T4
Cato-André
14/06/22, 09:11
Hei, har vært uheldig å fått sprekk i ene sylinderveggen på motoren på v70en min. Tenkte å bytte sylinderforinger siden det er der sprekken er. Tenkte også i samme slengen å bytte pakninger og lagre i motoren siden den tross alt må demonteres helt for å få gjort dette. Noe annet jeg bør gjøre i samme slengen siden den er demontert? Bytte clutch, turbo etc? Takker for idéer og forslag! (:
Hei, har vært uheldig å fått sprekk i ene sylinderveggen på motoren på v70en min. Tenkte å bytte sylinderforinger siden det er der sprekken er. Tenkte også i samme slengen å bytte pakninger og lagre i motoren siden den tross alt må demonteres helt for å få gjort dette. Noe annet jeg bør gjøre i samme slengen siden den er demontert? Bytte clutch, turbo etc? Takker for idéer og forslag! (:
Det er ikkje lause sylinderforingar på denne motoren. Du kan sette inn foringar, dette er ein maskineringsjobb, då gjer ein del på alle sylindrar.
Hei
Har akkurat gjort det samme på motoren til min V70 R AWD. Sprekk i sylinder nr. 3.
Fikk da scimec til å overhale motoren og bytte til stålforinger. Maskineringsjobben med stålforingene var det cylmo som gjorde.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Cato-André
18/06/22, 16:10
Hva vil være det lureste å gjøre da?? Overhale motoren og bytte til stålforinger slik du sier eller prøve å få fatt i en 2,4 T5 å hive den nedi om det i det hele tatt er mulig å oppdrive en sånn motor?? Personlig har jeg mest lyst til å overhale motoren jeg allerede har slik at jeg har R motoren og at jeg eventuelt kan montere en litt større intercooler og turbo.
Det må du avgjøre selv.
Jeg byttet til en 2007 T5-motor men denne viste seg å være i dårlig stand, brukte olje.
Derfor valgte jeg å kjøre full overhaling og nye fôringer på den «gamle» R-blokka.
Hadde spart meg mye penger og jobb ved å bare gjøre det med en gang.
Sent from my iPhone using Tapatalk
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.