PDA

Vis full versjon : Ettermarkedsstereo og CANBUS 2006 S80



Eldor
14/04/22, 15:30
Har nylig kjøpt meg en klin original S80 fra 2006 og selv om jeg setter pris på kassett og cd-spiller (samt telefon) i bilen så skulle jeg gjerne hatt muligheten til å spille av musikk via bluetooth.

Jeg har ikke funnet noe godt svar på dette, så jeg stiller ærlig og dumt rett ut her.

Hva er den mest kostnadseffektive måten å få på plass en 2-dins enhet som fortsatt støtter CANBUS rattkontrollene?

Min første tanke var å kjøpe et CANBUS- ISO Adapter og en billig spiller fra china og se om dette fungerer, men er det noen andre som har gjort samme operasjon og har produkter som man vet fungerer? Er det noe annet man må tenke på når man først er inne å fikler? RIT Skjermen er inaktivt uansett så det er ikke så farlig om det ikke kan brukes etterpå. (Hvis noen har noen ide om hva jeg kan gjøre for å få den til å fungere så pm meg gjerne)

jiha1968
14/04/22, 19:01
Du kan bruke CD-skifterinngangen på originalradioen som linjeinngang/bluetooth tilkobling, ferdige kabler/BT-adapter burde gå greit å finne.

Ellers så trenger du ISO/CAN-bus "rattadapter" med fjernkontrollkabel til den aktuelle 2DIN-spilleren fra nærmeste bilstereosjappe, eller en Volvotilpasset kinasak om det frister mere.

cortinaterje
14/04/22, 19:32
Jeg har bygd om til denne: https://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=261575