PDA

Vis full versjon : Bremsepedaler går plutselig nesten i bunn før den bremser.



lars otto skiftesvik
04/03/22, 09:46
Har fått et problem med bremsepedalen på min ene s80. Den har plutselig blitt myk og går nesten i bunn før den bremser.
Der er ingen lekkasje eller mangel på bremseveske men det ble skiftet bremseveske for en tid tilbake.
Før jeg går løs på å sjekke alle kaliperne ville jeg høre om noen har peiling på hva som kan være feilen.
Kan det være feil bremsevæske, luft i systemet eller en bremsesylinder som sitter fast.

Har du Jiha 1968 noen tips å komme med før jeg river bremsesystemet i fillebitter.

TAKKER

jiha1968
04/03/22, 17:01
Det normale er luft i systemet ja, men feil i hovedsylinder eller myyyke bremseslanger er fult mulig,
samme med skeivslitte klosser som har "løsnet", og feilmonterte caliperfjærer kan jo også skape litt trøbbel.
Om noen har fylt DOT5 istedenfor DOT5.1 eller 4, så kan det jo skje saker, men DOT5 er såpass vanskelig å finne så...
Så du må nok grave litt i videre i saken på egen hånd.

årnes
06/03/22, 22:44
En kamerat kom med et lignende problem i sommer, tokk av dekket og så at det var nesten ikke klosser igjen, stempelet var nesten helt ute, byttet klosser å presset inn stempelet igjen og alt var som normalt.

Kalkveien
13/04/23, 08:09
Fant du ut av problemet?