PDA

Vis full versjon : Klimaanlegg XC90



Siberiantiger
07/02/22, 08:24
Hei

Når jeg skrur på den knappen som skal øke/senke hastighet på vifta i klima anlegget, skjer det litt rare ting. Den klarer liksom ikke å skur helt opp til maks, virker som den jukser underveis på nivå og plutselig slår den ut på auto og manuell i tillegg. Er dette en kjent feil? Og hva må byttes for å løse dette? Klimaanlegg fungerer fint ellers.

jiha1968
07/02/22, 19:54
Høres ut som dårlig kontakt, forsøk å "masser" vifteknappen med å dreie den fram og tilbake, rund og rundt, i flere minutter, uten nøkkel i tenningen, eventuelt spander rensespray på viftejustereren innvendig i CCM (Klima-modulen) samtidig. (må demontere deler av midtkonsoll)
Blir det ingen respons kan det bli behov for å bytte CCM til en modul fra samme generasjon bil (før/etter 2005 på XC90 vil jeg tro, men helst samme årgang)

Siberiantiger
09/02/22, 21:47
Takk for tips/råd. Skal prøve dette i morgen. I kveld er været bare helt grusomt 😂

Siberiantiger
12/03/22, 00:05
Jeg har forsøkt å "massere knappen slik du har beskrevet uten tegn til bedring. Jeg har lite lyst til å demontere midtkonsollen. Ser heller lite / ingen ccm moduler til salgs brukt så langt.

jiha1968
12/03/22, 01:18
Ganske rett frem å ta ut klima/lydanlegg, etter å ha løsnet pyntedekslet rundt girspak.
Men uten noe annet å sette inn, så får du kanskje ta en titt her (https://www.bruktdel.no/nbf/S%C3%B8k/?firmanavn=nbf&partgroup=Varme+og+AC+system&part=Varmeapparat+betjening&brand=Volvo&models=XC90+2007-14&start=1)
(normalt sett kan du bruke "feil år" såfremt delen er fra 2007 eller nyere, men gjerne med samme tilbehørsknapper. (ingen garanti)