PDA

Vis full versjon : Volvo V70R 2005 mod tungstartet og motorprestanda nedsatt



Cato-André
14/01/22, 23:47
Hei, noen som har en idé om hva som kan feile bilen? Sliter med å starte den om morgenene, har byttet luftmengdemåler, kamakselsensor, ladelufttrykksensor, solenoid til avgasskam og solenoid til innsugskam og magnetventil til turboen og får fremdeles opp feilkoden motorprestanda nedsatt

jiha1968
15/01/22, 03:36
Lest ut feilkoder?

Cato-André
15/01/22, 10:18
Jepp, feilkodene sa at ladelufttrykksensoren var gåen så skiftet den men motorprestanda nedsatt kommer fremdeles..

jiha1968
15/01/22, 13:27
Ikke så ofte at feilkoden forteller hvilken komponent som er defekt, men heller en antydning om hva symptomet påvirker.
Litt som når man får hodepine av dehydrering, og selv om feilmeldingen er hodepine, så er det ikke sikkert at du bør bytte hode i første omgang...

For å prøve hjelpe litt, så lurte jeg mer på hvilke feilkoder bilen har nå/hadde før bytteballetten begynte.

jiha1968
25/01/22, 09:04
Det ble stille her, og i mellomtiden håper jeg du har hatt sjans til å sjekke verdier fra temp-sensor i T-MAP, kjølevæske, og utetemp. ,
deretter lekkasjer i røret mellom MAF og turbo, og reelt bensintrykk, renset ETM/ETA, alt i påvente av at feilkoden(e) lar seg videreformidle.
Og har du allerede funnet årsaken, så er iallfall jeg nysgjerrig...