PDA

Vis full versjon : Volvo V70 D3 2016 - Funksjonfeil på frontlys system.. Kurvelysene tror jeg er problemet.



MultiGamerClub
11/01/22, 14:28
Høyre frontlys lyser endel blåsere enn normalt:
https://imgur.com/a/fcmWN5v

I forhold til venstre som lyser hvit:
https://imgur.com/a/JXDEuF2

Er dette noe alla det samme som skjer ved den rosa lyset jeg postet her tidligere? Det som er litt rart er at jeg byttet den høyre frontlys et også til den ny lampa så skulle ikke være noe problem men.. Så er man her igjen da.

Se bilder over.
Forstår det fortsatt ikke, er nye lamper begge 2 så

Redigering: Ser på ikonet i dashbordet at det er 2 piler venstre og høyre med en hånd i midten av det oransje ikonet.. Shit hva kan an gjøre?

jiha1968
11/01/22, 22:03
Og når du bytter bilside på de nye pærene hva skjer med lysfargen da?

Er pærene like gamle og av samme fabrikat/modell/årgang?

(Pæren, driveren og til en viss grad reflektoren kan påvirke lyset)

Ikke lett å danne seg et bilde av ulikhetene på lyset ifra bildene, kanskje lettere å se med bilde av lysene mot en hvit vegg på kveldstid, eller på avstand mot bilen?

MultiGamerClub
12/01/22, 14:57
Og når du bytter bilside på de nye pærene hva skjer med lysfargen da?

Er pærene like gamle og av samme fabrikat/modell/årgang?

(Pæren, driveren og til en viss grad reflektoren kan påvirke lyset)

Ikke lett å danne seg et bilde av ulikhetene på lyset ifra bildene, kanskje lettere å se med bilde av lysene mot en hvit vegg på kveldstid, eller på avstand mot bilen?

Ble byttet for mindre en enn uke siden. Byttet begge sidene samtidig med nye xenon pærer.

MultiGamerClub
12/01/22, 15:05
Ser nå på ikonet i dashbordet at det er kuvelydene som sier det er en feil.. 🙄

MultiGamerClub
12/01/22, 15:16
Tror det er en dårlig kontakt, skal inn å se etterpå... Får se om jeg var noe kontakt spray og se om det er problemet, funket knirkefritt til nå🤔

jiha1968
12/01/22, 15:17
Tenkte å få deg til å kryssbytte høyre og venstre pære, for å se om fargen fulgte pæra eller driveren.

Ved feil på ABL, sjekk at kabelen til ABL inne i lyktene ikke har løsnet.