PDA

Vis full versjon : Angående spacere og bolter..



Madice
23/07/10, 09:01
Nå har jeg nettopp skaffet meg spacere, og de passer og alt det der, men hjulboltene kommer utenfor spacerne! Er det bare til og kappe litt av dem? Eller blir det farlig, med tanke på at jeg kun kommer til å ha spacere på sommerfelgene, mens på vinterfelgene blir det "originalt"?

H.Ihle
23/07/10, 13:51
dra må mekonomen å kjøp noen nye som er litt kortere. mye bedre enn å drive å kappe:)
koster deg ikke mange kronene;)

Madice
24/07/10, 10:23
men da kan jeg jo like godt kappe de, hvis eg må kjøpe kortere:D

Loff
30/07/10, 10:14
Sikker på at det ikke går uten å kappe da? På 850felgene jeg har på 240en min var det "lommer" der det hadde vært plass til bolter som stakk et godt stykke ut iallfall. Men det varierer vel fra felg til felg.

gull pilen
30/07/10, 14:09
spce ut litt til da så slipper du kappe...
jeg brukte en 5 mm ekstra spacer på min å da var det fremdeles nav sentrering igjen til den skrudde spaceren...

Madice
30/07/10, 17:40
ja, tenkte på det jeg også, får se ka som skjer.:p

Martin.S
30/07/10, 17:43
spce ut litt til da så slipper du kappe...
jeg brukte en 5 mm ekstra spacer på min å da var det fremdeles nav sentrering igjen til den skrudde spaceren...

Det er iallefall en mye bedre løsning.

ChrML
30/07/10, 18:13
Er ikke noe problem at hjulboltene kommer utafor spacerene somregel. De fleste felger har lommer imellom skruehullene som hjulbolten fra spaceren kommer inni. Hvis det er et problem, space ut litt til som det blir sagt her hvis du har plass.

Men kjøp deg heller nye hjulbolter enn å drive å kappe de gamle :p. Kappa skruer er det værste som er. Drit å entre muttere på dem. Verdt å koste på det det lille ekstra.

Madice
30/07/10, 21:05
Heh, jeg så at jeg hadde små "lommer" bakpå felgen ja, og originalmutteren passet inni der, lurt å sjekke ut baksiden før man begynner å kappe;). Jeg så det heldigvis før jeg kappet noe som helst (trengte ikke kappe). Så nå har alt ordnet seg:p:D