PDA

Vis full versjon : Oppgradere til Xenon lykter med sving.



Acsm
09/12/21, 21:14
Hei, har noen av dere vært borti å oppgradere fra vanlig Xenon lykter til Xenonlykter som svinger?
Bilen det gjelder er en 2006 V70.

Er det bare å montere lykter og bryteren i midtkonsollen, eller er det mer som må gjøres?

TurboNoob
09/12/21, 21:16
Det må vel være ett eller annet som er koblet til styringen….

Jimbojama
09/12/21, 23:02
Vil tro data hentes fra andre sensorer, som rattvinkelsensor for eksempel, hvis det var det du tenkte på TurboNoob? Har svingelys selv, kan ikke si jeg har noen ekstra moduler i forhold til vanlig xenon. Men et koblingsskjema er jo uansett første stopp på lista vil jeg påstå. =) Har ikke funnet noen som har prøvd dette før når jeg har søkt tidligere.

TurboNoob
09/12/21, 23:07
Tenkte i de baner ja. Men kan signaler til dette allerede ligge klart i kontakten til lyktene på biler uten svingelys?
Har slike lys på min -07 V70, også.
Ser ut som det er få P2-biler med de lyktene…

jiha1968
10/12/21, 00:03
Carconfig i CEM må endres, software lastes...
Som betyr at CEM Pin-koden må hackes ut med dertil egnet programvare, og så kan man høyst sannsynlig utføre SW-endringer med Vdash...
ABL vil ellers ikke bli aktivisert av CEM/LSM , og ABL-bryteren vil kun lage feilkode i CEM og CCM uten disse endringene.

Selv om disse bilene begynner å dra på årene, så har de mer til felles med en datamaskin enn en Volvo Amazon,
og man må tenke litt på samme måte som med drivere og programvare på en PC der du ikke har Admin-passordet.

Vatnehol
10/12/21, 00:40
Carconfig i CEM må endres, software lastes...
Som betyr at CEM Pin-koden må hackes ut med dertil egnet programvare, og så kan man høyst sannsynlig utføre SW-endringer med Vdash...
ABL vil ellers ikke bli aktivisert av CEM/LSM , og ABL-bryteren vil kun lage feilkode i CEM og CCM uten disse endringene.

Selv om disse bilene begynner å dra på årene, så har de mer til felles med en datamaskin enn en Volvo Amazon,
og man må tenke litt på samme måte som med drivere og programvare på en PC der du ikke har Admin-passordet.

Stemmer dette.

Jeg prøvde fra halogen til svingelys. Kontaktene er samme på facelift, så det er bare å plugge dem i. Jeg kjørte med abl lys på prefaceliften min, og lagde overgang fra facelift plugger til prefacelift, og byttet kabler på varsleren i cem.
Klarte aldri å få hentet ut signal fra rattvinkelsensoren, men dette var jo deler fra facelift og prefacelift, så regner med en enkel redigering i carconfig, siden du allerede har xenon, så får du aktive svingelys. Sjekk med v-dash om dem har mulighet å aktivere dette. ABL lysene går over alle andre lyktene man får på p2 chassiet.