PDA

Vis full versjon : obligatorisk info i profil...



Kodja
07/01/10, 17:14
synes det skulle vært obligatorisk å skrive inn bosted\område jeg! er så utrolig mye enklere å plassere folk, samt ved kjøp og salg ha en slik antydnign på hvor deler finnes å få hentet... husker vell alle fra volvoforum ca annethvert spm gikk på HVOR i landet de holdt til...

trenger da liksom ikke å skrive gateadresse og slikt, men f.eks. navn på tettstedet en bor i :) får man litt feelingen på hvordan miljøet er i forksjellige deler av landet også når man ser hvor mange som er fra der og der...

good ide\bad ide?

Shaiko
07/01/10, 17:16
Hørt om brukerrettigheter?

Jeg vil ikke dele med alle hvor i verden jeg er ifra, det er det sikkert mange andre som deler.

Det får være valgfritt.

Kodja
07/01/10, 17:40
tja FYLKE da for all del... synes nå det burde vært minstekravet jeg da... :)

Rockeren
07/01/10, 17:45
Fylke burde neppe være noe problem. Man har kun et brukernavn her,ingen vet dermed hvem du er.Vil man absolutt spore opp noen,så klarer man det ved hjelp av IP osv..

kermitt
07/01/10, 17:47
kan ikke skjønne at det gjør folk så mye å skrive opp kommunen man bor i. herregud, navnet ditt står i telefonkatalogen med addresse og alt fra før, hva er problemet?

Shaiko
07/01/10, 17:50
Fylke burde neppe være noe problem. Man har kun et brukernavn her,ingen vet dermed hvem du er.Vil man absolutt spore opp noen,så klarer man det ved hjelp av IP osv..

Du klarer ikke finne IPn min av at jeg snakker med deg på et forum. Ja, administrator kan. men ikke DU.

Dessuten så klarer du ikke finne adressa mi via IP. det er det bare politi og kripos som har tilgang til, nytter ikke komme og snakke om hacking der.

Det finnes ingen flere databaser med slik info, ja du kan finne på dnsstuff hvilken sentral du er koblet mot.

Om folk ikke gidder og fortelle deg hvor dem bor så må du bare takke for det.

Det er opp tl vær og en hva man gidder og fortelle te ukjente.

locked
07/01/10, 18:58
Du klarer ikke finne IPn min av at jeg snakker med deg på et forum. Ja, administrator kan. men ikke DU.

Dessuten så klarer du ikke finne adressa mi via IP. det er det bare politi og kripos som har tilgang til, nytter ikke komme og snakke om hacking der.

Det finnes ingen flere databaser med slik info, ja du kan finne på dnsstuff hvilken sentral du er koblet mot.

Om folk ikke gidder og fortelle deg hvor dem bor så må du bare takke for det.

Det er opp tl vær og en hva man gidder og fortelle te ukjente.
Du kan jo ikkje ha det helt bra med deg sjølv... Er det noko spesielt du er redd for?? Det kan ikkje vere mykje i å oppgi kva kommune du bur i? Eller i det minste fylke!

Er veldig enig med trådstarter om at det er irriterende å ikkje kunne plassere folk etter kvar i landet dei held til. Fylke bør vere MINIMUM!

Et forslag er at alle MÅ oppgi bustadkommune, men at det berre blir vist for innloggede brukere.

larsa-std
07/01/10, 20:43
Siden det nå heter VCCN, Volvo Car Club Norway, så må jeg si at jeg synes at dette er et helt legitimt forslag. Man tar steget fra et forum mot en fullverdig klubb, at man da ønsker å vite hvor medlemmene kommer fra, og at dett er synlig for andre medlemmer ser jeg på som ganske naturlig. Jeg har ingen problemer med at andre klubbmedlemmer kan se hvor jeg kommer fra... Fra en annen Volvo-klubb jeg er medlem av har jeg lånt følgende fra forumreglene:

§6 Följande uppgifter skall vara ifyllda i profilen (Kontrollpanel - Profil):
- FRÅN/ORT - fältet skall vara ifyllt med var man bor (behöver självklart inte vara jättespecifikt, men bättre än jorden/sverige eller liknande)
- LANDSKAP/LÄN – fältet skall innehålla vilket län eller landskap ni bor i
- NAMN - fältet skall minst innehålla ditt riktiga förnamn
- BILAR - fältet skall innehålla dom fordon du äger, ett (1) fordon på varje rad och inte efter varandra. Skriv ”Inga” om du inte äger något fordon.

Øyvind G
07/01/10, 21:09
skal jeg gjette hvor du bor Shaiko? :P

Morgis
07/01/10, 21:15
Siden det nå heter VCCN, Volvo Car Club Norway, så må jeg si at jeg synes at dette er et helt legitimt forslag. Man tar steget fra et forum mot en fullverdig klubb, at man da ønsker å vite hvor medlemmene kommer fra, og at dett er synlig for andre medlemmer ser jeg på som ganske naturlig. Jeg har ingen problemer med at andre klubbmedlemmer kan se hvor jeg kommer fra... Fra en annen Volvo-klubb jeg er medlem av har jeg lånt følgende fra forumreglene:

Der har du det !
Enig med deg der.

Øyvind G
07/01/10, 21:15
Hørt om brukerrettigheter?

Jeg vil ikke dele med alle hvor i verden jeg er ifra, det er det sikkert mange andre som deler.

Det får være valgfritt.

du har jo delt detta med alle. står jo her:

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=195

Swissman
07/01/10, 22:11
du har jo delt detta med alle. står jo her:

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=195

Haha, den var bra observert. :)

Kodja
07/01/10, 22:33
flott! nå er vi litt på samme spor og tankegang her :)
er så mye triveligere når man liksom blir litt "lokal" om man kan si det sånn... "aaaah du kommer derrifra ja... kult. der har jeg vært... kanskje bilen sånn å sånn du kjenner til da?" ser tegninga? :)

larsa-std
07/01/10, 22:42
flott! nå er vi litt på samme spor og tankegang her :)
er så mye triveligere når man liksom blir litt "lokal" om man kan si det sånn... "aaaah du kommer derrifra ja... kult. der har jeg vært... kanskje bilen sånn å sånn du kjenner til da?" ser tegninga? :)

Jepp, litt mere "klubbtilhörighet" enn en total anonym forumtilvärelse.. ;) Helt enig med deg jeg ihvertfall.. :)

Øyvind G
07/01/10, 23:28
enig med deg kodja. jeg har hvertfall ikke så masse uvenner at jeg ikke kan fortelle hvilken by jeg bor i. og som sagt tidligere, så er det kjekt å se hvor folk holder til hvis man skal kjøpe/selge.

Kodja
08/01/10, 00:31
ja sant! :) og mer moro å spørre folk om å ta en tur å se på prosjekter og prate litt skit og deler erfaringer face up :)

A.Finstad
08/01/10, 01:06
HELT enig med Kodja i denne saken her! å hvis jeg har så mange uvenner at dem vil spore meg opp er det opp til dem å dem kan bare komme:D

ArneR
08/01/10, 03:14
Helt enig, f.eks er det teit når noen legger ut noe for salg, og ikke skriver hvor det befinner seg, eller har bosted i profil..

Det er jo greit å kunne gjøre seg opp en mening om det kan hentes uten å spørre..

Dette bør være obligatorisk, og det går ikke nevneverdig utover personvern.

VolvoJenta86
08/01/10, 09:33
Jeg er helt enig :) Burde være obligatorisk informasjon ;)

Wahl
08/01/10, 10:43
Jeg har lagt ut mange ganger hvem jeg er på andre volvoforum, jør det her også, har ingen problemer med at folk veit hvem jeg er :)
om noen absolutt skal ha tak i meg, får de vell det.
Det som er greit når man skriver hvor man er fra, det er at man ved et kjøp kan se det, før man i heletatt kontakter selger, om ikke selger skriver dette i anonsen.

Slettmyr
08/01/10, 21:45
Helt enig i at det burde være obligatorisk :D

Kodja
09/01/10, 23:34
Helt enig i at det burde være obligatorisk :D

jupp! ;)
men da hjelper det lite å skrive "norge"\"norges navle"\osv... uten å skrive f.eks. hvilken by\fylke "norges navle" ligger i, eller hur? :p

ArneR
10/01/10, 01:03
Det er en liten "krig" i mellom deg og en viss annen eller? :p

Kodja
10/01/10, 01:06
hehe neida :) men en viss person har jo da tatt til seg og skrevet bosted :p og det er jo like lett å skjønne hvor han holder til som ellers :p hehe men moro at han faktisk har skrevet noe da ;)

mcnugget
24/04/10, 01:54
du har jo delt detta med alle. står jo her:

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=195

Haha!!! BUUUURN :D

TeamBørnOut
24/04/10, 05:27
Detta har vært oppe før og som han da skrev " han VET han har delt infoen med folk før. det er bare prinsippet"

Uansett så bor jeg i det lille hvite huset på kausebøl gård i spydeberg!
Kan sikkert ta en omvisning i det 3kvadratmeter store huset mitt hvis noe er jævlig interesert i å vite akkurat hvor jeg bor hen....


Info om hvor man bor burde man kunne velge! fylke er sikkert greit mtp salgsdelen.. men hvorfor vite mer? Jo mindre info man legger igjen på nettet jo bedre :)

hilsen en som bryr seg vært lite om hva han legger igjen på nettet.....

Holten
24/04/10, 09:41
Enig med Kodja, og de andre her :) Veldig kjekt å vite hvor personen bor, ihvertfall mtp kjøp&salg! Og at man kan plutselig oppdage at forummedlemmer kanskje ikke bor så langt unna. Det er jo litt morro :)

A.Finstad
25/04/10, 21:05
trenger ikke skrive eksakt adresse, men jeg syns det hadde vært fint om man i hvertfall måtte skrive fylket sånn at det er litt lettere å finne ut hvor folk bor henne med tanke på kjøp og salg!

Wahl
25/04/10, 22:41
Ting som burde vert obligatorisk:
-Brukerprofil-
-Bosted, fylke/by, dette er noe som er vakslelig å holde styr på at alle har
-Brukerpresantasjoner-
-Fullt navn
-By og fylke

TurboHansen
25/04/10, 22:48
Ting som burde vert obligatorisk:
-Brukerprofil-
-Bosted, fylke/by, dette er noe som er vakslelig å holde styr på at alle har
-Brukerpresantasjoner-
-Fullt navn
-By og fylke

Enig i den der ;)

A.Finstad
25/04/10, 22:59
trenger ikke byen eller stedet for det er det mange som har problemer med! nokk med bare fylket!

VolvoMan
24/07/10, 02:34
Ting som burde vert obligatorisk:
-Brukerprofil-
-Bosted, fylke/by, dette er noe som er vakslelig å holde styr på at alle har
-Brukerpresantasjoner-
-Fullt navn
-By og fylke

ENIG

Har ingen problem med det du skriver der, får vel forresten lage meg bruker presentasjon snart

Kan sikkert få bort noen useriøse bruker da også.

Kogi240gl
26/07/10, 22:54
helt enige med kodja å di andre her. børde vårt oblikatorisk å skrive hvor i lande man bor. mye letter når man skal kjøpe deler f.eks. eg har ikke noge i mot å skriv kor eg bur, mye letter når eg ska sella dele, då vet folk kor i lande dele befinner seg osv.

Borstad
26/07/10, 23:03
Hei, Robert Ove Borstad her, kom å stjæl de som vil ; )

Men uansett, mener også at dette er et bra forslag, gøy å se at folk kansje ikke bor så langt unna å at det hjelper i kjøp og salg delen av forumet :)

volvo
30/07/10, 08:36
Nå har denne posten rullet og gått ett halvår..

Virker som 9 av 10, er enig i at det burde være krav om bedere
"bosted/omeråde" info i profilen.

Dette av flere grunner - spesielt m tanke på salg/kjøp.

Hva som bør være krav, er det litt forskjellig syn på, men virker som så og si alle, mener det bør være MINIMUM fylke.
Vi er forskjellige, og noen ønsker kanskje å være mer annonyme en andre, noen er mediesky, andre nærvøse for å "vikkle" seg for mye inn i dataverdenen.
Men det er ikke DETALJERT info som har vært etterlyst her, eller er behovet/ønsket.

Dette er jo også krav i andre klubber/forum.
Krav om f.eks. fylke info, kan heller ikke stride mot noe "personvern".

Rent praktisk/teknisk, er det trolig en enkelt sak å ordne.

Kan ikke se att noen fra "høyeste hold" har komentert emnet, eller gjordt noen endringer?

Hadde jo vært fint om det kom noe konkret/konstruktivt ut av forslagskassen.