PDA

Vis full versjon : XC70-D5-2003 atomat!



helge1957@hotmail.com
12/09/21, 08:40
Jeg har vært plaget med feil på Abs systemet- alarmer-Fikk ikke kontakt med kodeleser hverken på privat(Foxwell NT 650)Eller hos Volvo lokalt(Bil i Nord)Byttet CEM som jeg fikk prgramert hos Simco-Fikk kontakt med min leser men har ikke fått time hos Volvo ennu??I mellomtiden har instrument panelet sluttet å virke-Helt mørkt-Har prøvd 2 andre som virket før alt forsvant-Har noen vært borti noe lignende her inne??


Fortvilet i stundens alvor!

jiha1968
12/09/21, 18:04
Hei, sjekk at du har spenning (over 12 Volt) på den Lilla-hvite ledningen på pluggen til DIM (pinne 1),
og at det ikke er spenning på jordingen, brun ledning på pinne 14, når DIM er tilkoblet, og tenningen på minimum hakk I.
Burde også ligge feilkoder i CEM om ikke DIM svarer på CAN-bus.

helge1957@hotmail.com
14/09/21, 19:04
Fikk råd fra mekaniker hos Sommerseth bil-Ankernes/Narvik om å sjekke kontakten på CEM noe som var helt riktig-Koplet ut batteri tok ned CEM og løsnet og skrudde på kontakten igjen dermed var alt som før bare med litt lettelser i lommeboken til kjøp av nye Insrumenter :)

helge1957@hotmail.com
14/09/21, 19:08
Takker-Jeg prøvde dette også der var ikke 12 volt på noen pluss ledninger heller ikke på varmeviften-Heller ikke jord???

jiha1968
14/09/21, 20:55
Uten strømtilførsel og jording vil nok ikke DIM virke, men siden alt er ok nå etter remontering av kontakten på CEM så spiller det liten rolle.
Gratulerer med fungerende bil:)

PS: om det var EXT-D strømtilførsel (på lilla-hvit kabel) som manglet fra reléet på CEM, ville det påvirke flere CAN-enheter i tillegg til DIM, som f.eks CCM (klimaanlegget)

helge1957@hotmail.com
24/09/21, 09:59
Uten strømtilførsel og jording vil nok ikke DIM virke, men siden alt er ok nå etter remontering av kontakten på CEM så spiller det liten rolle.
Gratulerer med fungerende bil:)

PS: om det var EXT-D strømtilførsel (på lilla-hvit kabel) som manglet fra reléet på CEM, ville det påvirke flere CAN-enheter i tillegg til DIM, som f.eks CCM (klimaanlegget)

Jeg er på jakt etter koplings skjema som omhandler CEM-instrumenter og Abs-Da jeg tror mye av feilene med alarmer kan ha med relee styring/strøm feil og gjøre på Xc70 ettersom tidligere eiere har rotet mye i systemet med samme feilene ser det ut som-Og med Abs feil og div andre ting blir det nok vanskelig å få doningen godkjent??

jiha1968
24/09/21, 11:09
Koblingsskjema finner du f.eks her (https://cardiagn.com/2003-volvo-v70-xc70-xc90-wiring-diagram-online/)
Men diagram over interne funksjoner i modulene får du nok ikke.

Har du feilmeldinger på noe som er relatert til sikkerhet eller miljø, så betyr det nok et par kjappe tretall på PKK og kjøreforbud ja

helge1957@hotmail.com
25/09/21, 19:46
Mange takk for gode råd og tegninger/skjema :)

jiha1968
26/09/21, 23:20
Bar hyggelig det, fortell oss gjerne hvordan det går med bilen når det passer seg slik.