lardh
01/09/21, 19:30
Jeg har nettopp byttet registerreim på min XC90 2004 med D5244T, og har litt trøbbel med den nye strammeren. Problemet er at indikatoren på strammeren ikke holder seg i midten. Når jeg skal kontrollere spenninga ved å trykke litt på reima, så er det ingen bevegelse i indikatoren før den plutselig spretter opp på 50c merket og forblir der. På det (foreløpige) siste forsøket holdt den seg i senter - også etter at jeg dro veiva rundt 2 ganger. Men etter å ha kinnet litt på starteren, så ser jeg at den har beveget seg opp på 50c merket igjen.
Har fulgt prosedyren i Vida, men jeg lister opp steg for steg hva jeg gjorde:
1. Fingertightet bolten som strammeren er festet i. Forsøkte først å stramme 5nm som det står i Vida, men da får jeg nesten ikke beveget på strammeren med unbraco-nøkkelen.
2. Sjekket at indikatoren og unbraco-festet er posisjonert klokka 10
3. Setter inn unbraco-nøkkel og strammer mot klokka til indikatoren er i midten av 'vinduet', samtidig som jeg holder bolten med en fastnøkkel. Har også forsøkt det som står i Vida om å stramme slik at indikatoren går forbi senter, deretter bevege unbraco-nøkkelen med klokka til indikatoren havner i senter igjen.
4. Holder unbraco-nøkkelen (ca klokka 7) mens jeg strammer bolten til 27nm
Noen som har en idé om hva jeg gjør feil utifra dette?
Alle tips og triks mottas med et stort takk :)
Har fulgt prosedyren i Vida, men jeg lister opp steg for steg hva jeg gjorde:
1. Fingertightet bolten som strammeren er festet i. Forsøkte først å stramme 5nm som det står i Vida, men da får jeg nesten ikke beveget på strammeren med unbraco-nøkkelen.
2. Sjekket at indikatoren og unbraco-festet er posisjonert klokka 10
3. Setter inn unbraco-nøkkel og strammer mot klokka til indikatoren er i midten av 'vinduet', samtidig som jeg holder bolten med en fastnøkkel. Har også forsøkt det som står i Vida om å stramme slik at indikatoren går forbi senter, deretter bevege unbraco-nøkkelen med klokka til indikatoren havner i senter igjen.
4. Holder unbraco-nøkkelen (ca klokka 7) mens jeg strammer bolten til 27nm
Noen som har en idé om hva jeg gjør feil utifra dette?
Alle tips og triks mottas med et stort takk :)