PDA

Vis full versjon : volvo v70 2010. startsperre feil



cobra90
19/08/21, 20:14
har en 2010mod volvo v70 med D3 motor og automat.

har en elektrisk feil på startsperre tror jeg, for av og til så vill ikke bilen starte når knappen trykkes inn. startmotoren går. men bilen starter ikke.
om man da bare lar bilen stå noen timer, så kan den starte og fungere helt fint en liten periode. før samme feil oppstår.

er det noen som har opplevd det samme? og hva var da feilen hos dere?

jiha1968
20/08/21, 08:08
Det bør leses av feilkoder med Volvotilpasset feilkodeleser først, og jeg tviler på at dette har noe med startsperren å gjøre. (det vil komme melding i DIM da)

Men hvis vi skal ha tippekonkurranse, så setter jeg pengene på periodisk kontaktfeil i kontakten til tankpumpe/armatur. (korrosjon/varmgang)
Og garderer med gnisseskader på kabelstamme under batterikassen (eller på siden av b.kassen på noen modeller)


PS: det er som regel mulig å høre tankpumpen om du ikke trår på bremsen, og holder startknappen inne et par sekunder, (=tenning på)
og så kan du forsøke å starte etter at "lyttetesten" er gjort, og gjenta dette noen dager for å se om det er noen sammenheng.
Endringer i lyden fra tankpumpe og fra startmotor deretter er interessant.

cobra90
20/08/21, 18:34
Det bør leses av feilkoder med Volvotilpasset feilkodeleser først, og jeg tviler på at dette har noe med startsperren å gjøre. (det vil komme melding i DIM da)

Men hvis vi skal ha tippekonkurranse, så setter jeg pengene på periodisk kontaktfeil i kontakten til tankpumpe/armatur. (korrosjon/varmgang)
Og garderer med gnisseskader på kabelstamme under batterikassen (eller på siden av b.kassen på noen modeller)


PS: det er som regel mulig å høre tankpumpen om du ikke trår på bremsen, og holder startknappen inne et par sekunder, (=tenning på)
og så kan du forsøke å starte etter at "lyttetesten" er gjort, og gjenta dette noen dager for å se om det er noen sammenheng.
Endringer i lyden fra tankpumpe og fra startmotor deretter er interessant.


takker for svar. skal prøve dette.