PDA

Vis full versjon : Aircondition virker ikke med campingvogn



Kloven
26/07/21, 16:24
Hei
Vi har to biler som oppfører seg litt merkelig. Aircondition slutter å virke over 70-80 km i timen, når vi drar med vogn. Har sjekket gassen og etterfylt, men fortsatt samme problem(manglet kun 80g). Det fungerer utmerket når jeg ikke har hengeren bak.

Er det noen som har vært borti dette tidligere? Klarte ikke finne så mye om det på nettet.

Bilene det gjelder er
2000 v70n AWD med 2,4L bensin
2005 v70n AWD med D5

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

TurboNoob
26/07/21, 22:21
Klippet fra instruksjonsbok:
"Midlertidig utkobling av klimaanlegget. Klimaanlegget kan slås av midlertidig når motoren trenger maksimal kraft, dvs. ved akselerasjon med full gass eller kjøring med tilhenger i oppoverbakker. Det kan da oppstå en forbigående temperaturøkning i kupeen."

Kloven
27/07/21, 09:20
Klippet fra instruksjonsbok:
"Midlertidig utkobling av klimaanlegget. Klimaanlegget kan slås av midlertidig når motoren trenger maksimal kraft, dvs. ved akselerasjon med full gass eller kjøring med tilhenger i oppoverbakker. Det kan da oppstå en forbigående temperaturøkning i kupeen."Kan være med på den, men synes det er rart at det da ikke kommer tilbake igjen, og at jeg uavhengig av motstand (kjørte Geiranger og Trollstigen) har fungerende aircondition så lenge jeg holder meg under 75 ish.. Jeg måtte stoppe helt og vente 30-40 min med motoren avslått for å få tilbake aircondition

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

gaupe
27/07/21, 10:56
Klippet fra instruksjonsbok:
"Midlertidig utkobling av klimaanlegget. Klimaanlegget kan slås av midlertidig når motoren trenger maksimal kraft, dvs. ved akselerasjon med full gass eller kjøring med tilhenger i oppoverbakker. Det kan da oppstå en forbigående temperaturøkning i kupeen."

Er dette styrt via TRM? Veit det at på XC90 v8, endrar den giring om hengarkontakta er tilkobla.

Vatnehol
27/07/21, 21:06
Høres ut som en ac clutch som har fått for stor klaring.
https://www.youtube.com/watch?v=B6pNFqRsvcI

jeg har ikke sett nevnte youtube video, der ligger flust av på youtube. volvo ac fix. ikke bruk strips og slikt. det er forholds enkelt å shime clutchen rett.