PDA

Vis full versjon : Volvo xc70 2.4D 2003 stopper. Bytte motorstyring



autod
16/07/21, 22:04
Har en 2003 modell xc70 2.4D som jeg vurderer og kjøpe, men bilen har et problem. Bilen har en tendes til å stoppe. Eieren jar vært og fått diagnostisert at det er motorstyringen som er gåen. Er vell ECM den kalles ? Uansett. Det følger med en brukt motorstyring på kjøpet. Hvordan er det å bytte denne ? Er det noe startsperre som må parres eller fjernes ?

locked
17/07/21, 14:16
Har en 2003 modell xc70 2.4D som jeg vurderer og kjøpe, men bilen har et problem. Bilen har en tendes til å stoppe. Eieren jar vært og fått diagnostisert at det er motorstyringen som er gåen. Er vell ECM den kalles ? Uansett. Det følger med en brukt motorstyring på kjøpet. Hvordan er det å bytte denne ? Er det noe startsperre som må parres eller fjernes ?
Ta kontakt med ein tuner, desse har som regel fleire triks å bidra med enn Volvo sjølv.

jiha1968
17/07/21, 16:50
Det vanlige er å klone den gamle ECM'n til den nye, kan gjøres med vdash+Dice og noen Euro i avgift,
årsaken til at man ikke bare kan bytte direkte er at ECM er programmert med VIN/startsperre-kode,
men som locked nevner så kan de fleste seriøse tunere hjelpe deg med dette.

PS: Volvo kan faktisk også hjelpe med dette såfremt ECM har blitt satt i "virgin mode" mens den sto i den originale bilen,
noe som er lite sannsynlig da jeg vil tro det er svært få huggere med utstyr/kompetanse til dette. (det er noen huggere i Sverige som kan)