PDA

Vis full versjon : ulyd foran



oter11
12/06/21, 16:14
har blitt noen feil på volvoen nå i det siste.
fikk igjen bilen etter at trykkslangen til turboen røk,og bilen gikk endelig normalt igjen.
men har fått en merkelig ulyd etter det skjønner må være foran.
om jeg kjører fremover,og og setter den i reverse og rygger,så kommer det en dunkelyd så fort jeg starter og rygge,kun et lite dunk.
og om jeg drar på litt,og bare slipper gassen,så får jeg også samme lyden,kun et dunk
skjønner ikke hva lyden er,om bremsene hadde hengt på litt,så hadde jeg nok kjent det etter en kjøretur,så tviler på at det er det.
noen som har noen tips om hva som kan lage denne dunke lyden?slitt motorfeste?merkelig at det kom rett etter bytte av slangebyttet

volvo s60 07 2,4d

jiha1968
12/06/21, 17:45
Sjekk at bolten som går igjennom øvre motorfeste er skrudd fast skikkelig,
inkl boltene som fester det store momentstaget ved støtdempertårnene.
Deretter sjekk om nedre motorfeste/momentstag er ok og fastskrudd, står mellom girkassa og subframe.
Til slutt tilstand på høyre motorfeste mellom subframe og motor, like under høyre drivaksling.
EDIT: sjekk også om mutter og skrue på fremre og bakre motorfeste sitter fast, og at eventuell wire/bånd rundt de motorfestene ikke har hoppet av.

Eventuelt åpent panser, P-brems på, få hjelp av noen til å se/lytte i motorrommet,
mens du "kjører" fram/bakover uten å ta livet av hverken P-bremsen eller medhjelperen.

oter11
12/06/21, 18:08
ved bytte av trykkslangen til turbo,må de røre noe av dette?for var etter dette denne lyden kom

jiha1968
12/06/21, 19:19
Ja det er som regel behov for å heise opp eller flytte litt på motoren ved bytte av trykkrør mellom turbo og IC,
og da bør det løsnes ett eller flere motorfester.

Hvis du ikke skrur selv, så bør du reklamere på utført arbeid, så får du nok rede på hva som skaper symptomet,
selv om feil og symptomer som oppstår på et gitt tidspunkt ikke nødvendigvis har sammenheng med annen service.