PDA

Vis full versjon : motorsystem service erfordras



oter11
24/05/21, 14:37
ser at flere har fått opp denne meldingen,fikk renset og smurt opp igjen glideboltene på ene caliperen i dag,etter at de hang på,så skulle man ta en test tur,og tråkket på gassen litt,og da kom denne meldingen opp,og rett i nødmodus.
tror feilen er funnet,uten at man kommer til og får sett det uten bukk,har en stor luftlekasje nede ved turboen,så regner med at slangen enten har røket ved turboen,eller hoppet av.
må uansett bestille time på bilia,så de får sjekket om slangen må byttes,eller fortsatt kan brukes.
noen som har pris og delenummer på denne?

07 volvo s60 2,4d

jerognal
25/05/21, 10:15
Nedkokset turbo? Sleit med det på min xc70. Spray tuborens inn på baksiden av turbo når den er varm så forsvinner koksen.
https://www.billigbilpleie.no/pi/Bell-Add-turborens-550-ml-_2640231_146397.aspx?CountryId=34

Ellers kan også tett luftfilter gi samme symptomer.
Fikk tull igjen for to uker siden. Da var det rimelig lenge siden eg skiftet luftfilter. Byttet og alt vel på nytt.

Ellers gir sef. luftlekkasje samme problemene så dett må du få fikset.

oter11
28/05/21, 20:11
hadde time i dag på bilia,var som jeg trodde hull i slangen,de sleit med og få den til og gå bra etter bytte,da feilmeldingen kom tilbake,men de måtte brenne rent partikkelfilteret skikkelig,har vel sotet ekstra når jeg har kjørt den med hull i slangen,så de startet renbrenningen med pc,så den sto og gikk høyt på tomgang en lang stund,når programmet var ferdig,så fikk de bort feilmeldingen,og nå går den som normalt