PDA

Vis full versjon : Hva kan forårsake nøling og fjerting fra eksos under pådrag? S60 2.5T



Jakke
14/05/21, 15:01
Sliter plutselig med nøling og mye fjerting fra eksosen under pådrag. Har fått motorlampe på O2 men fjertinga kom flere uker etter motorlampa. Er det lambda jeg skal vurdere å bytte her? Trodde mye av beregninga ble gjort av MAF og MAP, for nå har jeg under halvparten av hestene jeg burde ha... Virker ekstremt for lambda alene.

jiha1968
16/05/21, 16:03
Høres ut som motoren får for mye drivstoff.
Hvis du har kjørt med defekt lambda-sensor i en tid så er det vel ikke spesielt gunstig på en trimmet motor med "høytrykksvasker-dyser" kanskje.
Og sensorkoden du har, er det den eneste, eller har det dukket opp koder på feiltenning m.m.?

Hvilken kode hadde du fått?

Jakke
18/05/21, 16:42
Høres ut som motoren får for mye drivstoff.
Hvis du har kjørt med defekt lambda-sensor i en tid så er det vel ikke spesielt gunstig på en trimmet motor med "høytrykksvasker-dyser" kanskje.
Og sensorkoden du har, er det den eneste, eller har det dukket opp koder på feiltenning m.m.?

Hvilken kode hadde du fått?
Husker ikke koden i farta, var lambdasignal i alle fall. Skal kjøpe ny lambda uansett, så får jeg se om nølinga forsvinner etter det. Kommer tilbake hvis problemene fortsetter!