Vis full versjon : Hva kan forårsake nøling og fjerting fra eksos under pådrag? S60 2.5T
Sliter plutselig med nøling og mye fjerting fra eksosen under pådrag. Har fått motorlampe på O2 men fjertinga kom flere uker etter motorlampa. Er det lambda jeg skal vurdere å bytte her? Trodde mye av beregninga ble gjort av MAF og MAP, for nå har jeg under halvparten av hestene jeg burde ha... Virker ekstremt for lambda alene.
Høres ut som motoren får for mye drivstoff.
Hvis du har kjørt med defekt lambda-sensor i en tid så er det vel ikke spesielt gunstig på en trimmet motor med "høytrykksvasker-dyser" kanskje.
Og sensorkoden du har, er det den eneste, eller har det dukket opp koder på feiltenning m.m.?
Hvilken kode hadde du fått?
Høres ut som motoren får for mye drivstoff.
Hvis du har kjørt med defekt lambda-sensor i en tid så er det vel ikke spesielt gunstig på en trimmet motor med "høytrykksvasker-dyser" kanskje.
Og sensorkoden du har, er det den eneste, eller har det dukket opp koder på feiltenning m.m.?
Hvilken kode hadde du fått?
Husker ikke koden i farta, var lambdasignal i alle fall. Skal kjøpe ny lambda uansett, så får jeg se om nølinga forsvinner etter det. Kommer tilbake hvis problemene fortsetter!
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.