PDA

Vis full versjon : S60 MY11 Xenon død høyre side



ofergest
11/05/21, 21:05
Hei,

Jeg har en 2011 S60 hvor den høyre xenonlampa døde en dag. Det begynte sporadisk med litt blinking, deretter varte den et par minutter før den til slutt døde helt. Tenkte det måtte være de "vanlige" feilene, byttet Xenon-pære (Osram Xenarc), ingen hell, byttet ballast, fortsatt ingen hell, og nå står jeg her som en enøyd banditt, irritert og frustrert.

Har forsøkt å søke meg frem litt på nettet, men uten hell, håper på bedre hjelp her.

På forhånd takk

jiha1968
12/05/21, 18:32
Hei, om du ikke allerede har prøvd: Av med minuspol på batteriet noen minutter, koble tilbake, test.
Les eventuelle feilkoder med Volvotilpasset diagnoseutstyr, slett feilkode(r), test.
Det er ingen fysisk tilgjengelig sikring for nærlyset H/V-side, strømbegrensningen skjer elektronisk i CEM.

ofergest
12/05/21, 20:41
Hei, om du ikke allerede har prøvd: Av med minuspol på batteriet noen minutter, koble tilbake, test.
Les eventuelle feilkoder med Volvotilpasset diagnoseutstyr, slett feilkode(r), test.
Det er ingen fysisk tilgjengelig sikring for nærlyset H/V-side, strømbegrensningen skjer elektronisk i CEM.

Takk for svar.
Jeg skal forsøke dette. Alt annet i lykta fungerer (sving, fjernlys, blinklys, parklys), så det ser ut til at det kun er pæra som ikke får strøm.
Har lest litt rundt på et par amerikanske sider, og de hevder ofte at det er et problem med den fletta kabelen som går fra ballast til pæra, så tenkte jeg skulle forsøke å koble denne fra venstre lykt og sette i den høyre, for å evt. eliminere dette også, selv om den er noe herk å komme til.