PDA

Vis full versjon : (LØST) TFT Retrofit, Problemer med Volvo on Call



René Fredriksen
03/05/21, 18:21
Hei.

Har en 2008 V70 Summon jeg har retrofitted med TFT display fra 2015 V70. Har lastet software med Vdash og lagt opp to kabler fra OBD porten og opp til DIM.

Alt fungerer upåklagelig forutenom at jeg får opp feilmelding på at Volvo on Call trenger Service. Denne bilen er ikke utstyrt med VOC, Andre som har Retrofittet som har hatt dette problemet og gjerne funnet/fått en løsning på det? Er litt drit og måtte kvittere ut den mld vær gang bilen skal startes


MVH

René Fredriksen

jiha1968
12/05/21, 18:17
Har ingen personlig erfaring på dette, men du bør kanskje høre med D5T5.com om de har SW til bil uten VOC,
da jeg mistenker at du ikke blir kvitt VOC-meldingen før du forhåpentligvis får endret CarConfig i CEM/ eller annen DIM-sw,
alt etter hvor symptomet egentlig stammer fra. (går utifra at det er CarConfig i CEM)

René Fredriksen
12/05/21, 22:57
Har sendt de melding, men får ikke noe respons fra de, er vel 2 uker siden nå siden jeg sendte første mail og har purret engang nå uten hell :/

Regner med det er noe med den programvaren som har blitt lastet inn som gjør at bilen tror den plutselig har VOC ja, så jeg er helt enig i dine tanker om at dette er blitt lagt inn i carconfig igjennom deres tft retrofit software å burde kunne reverseres.
Har googlet meg opp og ned i mente, men finner ingen som har hatt dette problemet da, det er jo bare typisk meg :D

René Fredriksen
25/08/22, 16:12
Gikk litt i gjennom min egen profil her og tråder, hadde helt glemt denne, Problem er løst. Endte opp med og ta en PHM bort (telefon) da jeg ikke bruker denne i utgangspunktet VOC meldingen forsvant med dette. (Ikke en fullgod løsning for de som evt bruker telefonen da)