PDA

Vis full versjon : Ulyder etter montering av Tenaci/Truetrac diff



OdinGjelseth
21/03/21, 20:08
Skuffelsen ble stor når jeg skulle teste bilen med nybygd bakstilling idag..

Har altså montert en tenaci torsendiff med nye lager. Problemet er at det er en helt forjævlig synge/ulelyd når jeg slipper opp gassen. Så fort jeg gir gass/belastning så blir lyden nesten helt borte, slipper jeg igjen så er lyden tilbake.. Har prøvd å jekke opp bakaksel og merka da at hjula er meeget tunge og rotere framover, men lette og fine bakover.

Jeg hadde av flensen til mellomaksel for å bytte simmering, kan det være forspennet på pinjong som er problemet?

Jimmen
24/03/21, 14:16
Er jo ikke bare å hive sammen en truetrack, er fort at det går i stykker. målte du klaringer under montering? er jo tydelig at noe er feil når bakhjula sliter med å rotere.

OdinGjelseth
25/03/21, 23:04
Er jo ikke bare å hive sammen en truetrack, er fort at det går i stykker. målte du klaringer under montering? er jo tydelig at noe er feil når bakhjula sliter med å rotere.

Greia med Tenaci sin torsendiff som Bakaxeldelar og Speeding selger er at den er identisk orginal diff, derfor flytter man bare over gammel shims for at det skal bli riktig med huset. De er så selvsikre på dette at de skriver at det ikke er nødvendig å sjekke klaringer, men man kan hvis man vil..

andreaslie
30/03/22, 17:28
Fått fikset problemet? Sliter med samme problem på min.

Børge Vikebø
02/04/22, 16:37
Sjekk alltid klaringer.. stor sjanse for at det er differanse. Er ikke uten grunn at det er spesifisert i manualer for de fleste aksler at sjekker klaring/backlash m.m.


Sent from my iPhone using Tapatalk