PDA

Vis full versjon : Elektrisk bakluke siger og merkelig resultat på pkk

Sveingk
16/02/21, 09:17
På min 2014 XC70 er jeg plaget med at bakluka siger, Den åpner normalt men når bakluka er kommet i helt åpen posisjon og motoren på bakluka stopper så siger luka ned litt. Dette skjer helst når det er kaldt ute og det kan ligge et tynt lag med snø på luka.

Jeg fikk også et resultat på PKK som jeg syntes var merkelig. Bilen ble ikke godkjent fordi der var for mye vibrasjon i bremsene. Det er skiftet bremser på alle 4 hjul for 4 mnd siden på verksted, og det er ingen vibrasjon som merkes ved kjøring/bremsing. PKK ble utført på Volvo merkeverksted.

SwissArmy
16/02/21, 18:10
Jeg hadde akkurat samme utfordring med bakluke som siger, spesielt i kaldt vær. Dette ble mye bedre etter at gassfjærene ble byttet. I følge verkstedet hadde Volvo visstnok kommet med en forbedret utgave av fjærene. Se også https://youtu.be/2zsWRSEnxaA

JK91
06/03/21, 11:17
Er det noen som har ca pris på disse fjærene? Begynner å bli lei av å få bakluka i bakhodet:rolleyes:

Griffin
06/03/21, 23:45
Jeg kjøpte nya på ebay, det blev en god del billigare en bilia. Lett å bytte selv, min ena gamle satt litt fast det var det eneste problemet ellers var det enkelt.