PDA

Vis full versjon : Får ikke olje til turbo



Erich0st
24/01/21, 20:57
Hei godtfolk har et lite problem her å tenker flere hoder er bedre en 1

Har nylig byttet til sandiwich plate med helt nytt oljefilter å sveist igjen pluggene som var til ekstern oljekjøler, etter dette har jeg problem med at turbo ikke får olje, tatt av tur slange til turbo og kommer ikke noe olje ut av kanal for blokka..

Har i tillegg fått opp oljelampe når peilepinne viser korrekt nivå, alt var bra før jeg bytta til sandwich

Noen som har tips hilsen en desperat kar? [emoji3]

Mvh


Sent from my iPhone using Tapatalk

matrosen
25/01/21, 00:54
Hvis du har sveist igjen utganger til ekstern oljekjøler så vil du ikke få olje inn til motor.

Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk

Erich0st
25/01/21, 07:45
Okei, skjønner ikke helt hvor skulle slangene gått ifra de 2 utgangene fra sandwich plate til blokk hen da?


Sent from my iPhone using Tapatalk

matrosen
25/01/21, 07:52
Har du link til den sandwicher du har kjøpt? Er vanlig på enkelte sandwicher at olja går igjenom oljekjøler for å så komme tilbake og gå igjenom oljefilter å inn til motor igjen.

Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk

Erich0st
25/01/21, 07:52
Har du link til den sandwicher du har kjøpt? Er vanlig på enkelte sandwicher at olja går igjenom oljekjøler for å så komme tilbake og gå igjenom oljefilter å inn til motor igjen.

Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk

https://www.pedersenracing.no/butikk/oljekjolere-og-tilbehor/oljesandwich-uten-termostat/


Sent from my iPhone using Tapatalk

matrosen
25/01/21, 08:06
Som du ser kommer olja fra oljekjøler på den nederste inngangen på sandwich og går igjenom oljefilter og inn til motorhttp://forum.vccn.no/img-dump/2021/01/55.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2021/01/56.jpg

Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk

Erich0st
25/01/21, 08:07
Okei så må rett å slett bare koble opp en oljekjøler så er probelmet løst?


Sent from my iPhone using Tapatalk

matrosen
25/01/21, 08:17
eller ta bort sandwichplaten helt. Skal bilen brukes på vinterstid vil jeg heller anbefalle en sandwich med termostat slik at olja får riktig driftstemp før olje går igjen kjøler.

HansOla
25/01/21, 08:53
Hvilken motor dreier det seg om?

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

Erich0st
25/01/21, 08:54
Hvilken motor dreier det seg om?

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

B230fk


Sent from my iPhone using Tapatalk

HansOla
25/01/21, 08:59
B230fk


Sent from my iPhone using TapatalkHvor sitter hullene du har sveist igjen? Ikke i blokka vel?

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

Erich0st
25/01/21, 09:21
Hvor sitter hullene du har sveist igjen? Ikke i blokka vel?

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

Nei ikke i blokka [emoji28] er de 2 uttakene på sandwich til oljekjøler


Sent from my iPhone using Tapatalk

HansOla
25/01/21, 09:34
Nei ikke i blokka [emoji28] er de 2 uttakene på sandwich til oljekjøler


Sent from my iPhone using TapatalkHvorfor har du montert sandwich for oljekjøler når du har sveist igjen uttakene til kjøler? [emoji28] De må kobles sammen om du ikke har montert kjøler, ellers vil du ikke få olje inn igjen i motor

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

Erich0st
25/01/21, 09:57
Hvorfor har du montert sandwich for oljekjøler når du har sveist igjen uttakene til kjøler? [emoji28] De må kobles sammen om du ikke har montert kjøler, ellers vil du ikke få olje inn igjen i motor

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

Pga plass t greinrøyr, fikk høre av en at d bare var å sveise igjen å mer tenkte ikke jeg over d [emoji28]


Sent from my iPhone using Tapatalk

HansOla
25/01/21, 10:09
Da hadde jeg montert en termostatstyrt sandwich og lagt opp til oljekjøler. Du må ha oljekjøler på turbomotor, for jeg regner med du ikke bare loffer rundt i en volvo med turbo nå på vinterstid[emoji23]

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

Erich0st
25/01/21, 12:04
Da hadde jeg montert en termostatstyrt sandwich og lagt opp til oljekjøler. Du må ha oljekjøler på turbomotor, for jeg regner med du ikke bare loffer rundt i en volvo med turbo nå på vinterstid[emoji23]

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

Men åssen blir det om jeg kjøper en med termostat så vil jeg jo ikke få no olje til blokka da før temp er 80 grader da begynner den jo sende til oljekjøler?


Sent from my iPhone using Tapatalk

HansOla
25/01/21, 12:26
Men åssen blir det om jeg kjøper en med termostat så vil jeg jo ikke få no olje til blokka da før temp er 80 grader da begynner den jo sende til oljekjøler?


Sent from my iPhone using TapatalkDet er bypass i sandwichen som sender olje tilbake til blokka når oljen er under 80°c. Først over 80°c åpner den og sender den gjennom oljekjøler [emoji106]

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk