Vis full versjon : Volvo v70 2008 2,4d vann skvulper ved sving i dashboard.
Hei.
Er ny her,men håper noen kan hjelpe.
På min v70 høres det ut som det er vann i dashboard,ved sving skvulper det frem og tilbake.
Har en mistanke om at dette forårsaker dugg i bil.
Jeg er litt mekanisk av meg så jeg har sjekket torkerdiket(under pussere), Ingen vann.
Har også sjekket i vifteinntaket og de luftekanalene i bilen uten å finne vann.
Er heller ingen løv og dritt ned i hull ved innerskjermer og dempertopper.
Blir ikke vått på gulvmatter og AC dren er åpen.
Allikevel forsvinner ikke vannet.
All hjelp mottas med takk.
Er det den same lyden når bilen har stått i minusgrader og evt. vatn har frose til is?
Dette er en klassiker på P3-chassiet opp til og med 2009: vanninntrengning i torpedoveggens hulrom.
Skal se om jeg finner en beskrivelse på hvor det skal tettes og hvor det skal bores:rolleyes:
I mellomtiden, til de som ikke allerede har gjort det, rensk opp i "kompostavdelingen" oppe ved panserhengslene,
og selv om det ikke er direkte relatert til problemet, sjekk at frontruta virkelig sitter fast i overkant.
(enten ved å dytte på ruta innenfra, eller bruke trykkluft på innsiden, med såpeskum på utsiden.
EDIT: Her er Volvos løsning på problemet (https://drive.google.com/file/d/1MtyNL3pTHxIsxQEguWPmAP2twan5bVOA/view?usp=sharing)
Dette er en klassiker på P3-chassiet opp til og med 2009: vanninntrengning i torpedoveggens hulrom.
Skal se om jeg finner en beskrivelse på hvor det skal tettes og hvor det skal bores:rolleyes:
I mellomtiden, til de som ikke allerede har gjort det, rensk opp i "kompostavdelingen" oppe ved panserhengslene,
og selv om det ikke er direkte relatert til problemet, sjekk at frontruta virkelig sitter fast i overkant.
(enten ved å dytte på ruta innenfra, eller bruke trykkluft på innsiden, med såpeskum på utsiden.
EDIT: Her er Volvos løsning på problemet (https://drive.google.com/file/d/1MtyNL3pTHxIsxQEguWPmAP2twan5bVOA/view?usp=sharing)
Hei.
Tusen takk for info,var ikke helt lett å tyde hvor jeg skulle lime,men for forske litt.da lurer jeg på om du vet om det vannet som har kommet inn vil forsvinne ut etter borring?
Vannet vil komme ut gjennom hullene du borer ja.
Fugingen/limingen gjøres på en karosseriskjøt "under" frontruta som er dårlig tettet fra fabrikk.
Du kan selvfølgelig kjøpe Volvos lim-masse, men tipper det meste som ikke er alt for tynt så det renner bort,
eller er tykt og seigt så det blir vanskelig å sikre at skjøten er skikkelig dekt, og heller ikke blir helt sprøtt etter herding, er ok.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.