PDA

Vis full versjon : Ny bil, nye spørsmål



ola normann
05/01/21, 22:09
Da har det kommet en "ny" volvo på tunet og i den forbindelse har jeg noen spørsmål.

Bilen er en 2012 d3

-er det mulig å få alt lys av når lysbryter står i 0, eller bruke grøftelys som automatisk kjørelys?

-er det mulig å få setevarmen til å være av ved ny start (ikke huske hva som var ver forrige kjøretur)?

-remote start, er det volvo eller vdash som gjelder?

-remote start diesel varmer, er det volvo eller vdash som gjelder?

-passer orginalt reservehjul fra 2001 - 2007?

-jeg skulle oppdatere gps kart, men fikk beskjed om aktiviseringskode, er det en tur til volvo neste?


takker og bukker for svar

jiha1968
09/01/21, 21:50
Her var det veldig stille, har alle som pusler med disse bilene rømt forumet?

Har ikke studert lys-mulighetene på P3-chassiet, men vil tro du finner noen tråder på emnet både her og i andre forum.

Siden du ønsker å fikle litt med bilen, kan du like godt investere i en Dice og noen kroner på Vdash-konto.
(så kan du gjøre mye av det Volvo aldri har tenkt noen skulle finne på å gjøre. VIDA er også greit å ha til annen testing, men den kan ikke hjelpe deg med modifisering)

P2 reservehjul kan du glemme, det har feil navhull og feil dimensjon/diameter. (Det går an å skru det på bilen, men...)
Det dukker opp smultringer i rett størrelse på huggeriene av og til, oftere fra V70/S80 enn XC70.
Jeg ser ikke hvilken bil du har, men pass på at smultringen er fra riktig P3-chassis.
Hvis du har AWD bør du være ekstra forsiktig med å bruke feil omkrets på ett hjul, alternativt nappe ut sikringer til Haldex om man ikke har annen mulighet (kan jo ikke bruke handbrekk-triks slik som på P2-chassis for å koble ut Haldex)

Lurer meg på om du ikke trenger en oppdatering av programvaren før kartoppdatering.

kospaang
13/01/21, 00:41
-er det mulig å få alt lys av når lysbryter står i 0

Ja. Tror det var det programoppdatering "VO 31254147", aka "volvo politi program lysbryter posisjon 0", gjorde.
Trenger også oppdatering av programvaren såvidt jeg husker.

Software koster 'noen lapper' - men, når en er lei av å lyse i tide og utide ;-)

ola normann
20/01/21, 21:51
Takker for svar, det er en v70 det er snakk om. Vida og dice har jeg hatt i noen år allerede, men er vdash "trygt" eller kan man ende opp med en 1600kg bokstøtte?

jiha1968
20/01/21, 23:04
Såfremt du har stor nok strømforsyning (ikke ren batterilader) gjerne 20A, stabil PC og internett i garasjen,
og ikke minst tålmodighet til ikke å få panikk når det ser ut som det ikke skjer noe, så er det ikke nevneverdig risiko.

volvoRsport
22/01/21, 22:49
-passer orginalt reservehjul fra 2001 - 2007?


Det er forskjellig diameter på navhullet.

jiha1968
22/01/21, 23:45
Det er forskjellig diameter på navhullet.
...og jeg som trodde Admin leste en post (http://forum.vccn.no/showthread.php?80348-Ny-bil-nye-sp%C3%B8rsm%C3%A5l&p=1103831&viewfull=1#post1103831) i ny og ne:p