PDA

Vis full versjon : Vibrasjon ved 1500 omdreininger V70 d2



Rowdy
21/12/20, 18:28
Hei, har en litt plagsom feil jeg håper noen har vært borti.

Jeg har en 2012 V70 med den nye 1,6 literen. Det vibrerer mellom 1400-1700 omdreininger når man gir noe gass. Det vibrerer kraftigere i motbakke og høyere gir. Helt strøken på tomgang og høyere turtall.
Vibrasjonen kan vel beskrives som å kjøre på den stiplete linjen langs veibanen, bare ikke like kraftig.

Noen som har vært borti lignende på denne modellen?

jiha1968
22/12/20, 00:49
Ville ha sjekket alle motorfester i første omgang, deretter diagnose på dyser og kompresjon, og eventuelt bytte av alle motorfester.
Symptomet kan skyldes så mangt, også mulighet for problem med DMF-svinghjul, og en rekke andre ting...
For å "berolige" deg så kan slike symptom bli til en langvarig kamp om man ikke har litt flaks.

afysjameg
22/12/20, 08:49
Automat?

Rowdy
22/12/20, 19:12
Automat? Glemte å nevne, det er 6 trinns manuell.



Ville ha sjekket alle motorfester i første omgang, deretter diagnose på dyser og kompresjon, og eventuelt bytte av alle motorfester.
Symptomet kan skyldes så mangt, også mulighet for problem med DMF-svinghjul, og en rekke andre ting...
For å "berolige" deg så kan slike symptom bli til en langvarig kamp om man ikke har litt flaks.

Dyser er nye, samt nedre motorfeste. Tenker å demontere de to andre festene for inspeksjon/bytte for å være helt sikker. Motoren går som ei klokke.
Har en følelse av at det kan være svinghjulet, men er redd for å svi av en haug med penger uten å være sikker på resultatet.

Jeg har lest om denne typen vibrasjoner man ikke blir kvitt fra visse V70 med den første Drive 1,6 og 2.0 136hk 2008-2010.

Er det noen som eier en tilsvarende 2012/2013 V70 1,6 114hk som kan bekrefte at disse i utgangspunktet skal være vibrasjonsfrie?