PDA

Vis full versjon : Bytte til nye seteputer '05 XC90.



TorArneH
11/12/20, 16:43
Er det noen der ute som vet hvor jeg kan få tak i seteputer til min XC90? Etter 535.000km på telleren begynner forsetet å bli litt slapt i fisken.
Finnes det tredjeparts forhandlere, eller må jeg tråle hoggerier etter lett brukte?

Slenger med at de jeg har fra før er elektriske, mørke grå med hvit kant i sømmene, fra en Executive modell, i tilfelle det er noen som har noe liggende.

jiha1968
14/12/20, 19:57
Nye skumseteputer mener jeg Volvo har, f.eks 30734298 (som går til alle XC90 "P2" unntatt interiørkode CBxx) , men tipper 2500-3000 kr/stk for skum-sitteputa, og du må flytte over eventuell setevarmematte..., rygg har jeg ikke sjekket.
Så det beste prismessige alternativet er vel huggeriet, og det friskeste skummaterialet til førersiden får du vel om du velger å kannibalisere seter fra England, om du ikke kommer over noe fornuftig i Norge, eller Sverige om sjansen byr seg.

TurboNoob
14/12/20, 22:09
Er det stor forskjell på høyre og venstre sittepute-skummateriale?

jiha1968
14/12/20, 22:31
Samme nedre skumpute på begge sider, tenkte mer på at en Engelsk venstrestol ofte er mindre brukt enn vår venstre, både i rygg og bunnpute
Men om du tenkte å bytte puter mellom H/V på din egen bil så går det utmerket, unntatt seteryggputen.

locked
14/12/20, 23:01
Eg gjorde dette i haust på min V70 som hadde rulla i overkant av 410.000km. Flytta over sitteputene på framstolane. Kjempesuksess.

Enkel jobb, litt knotete men tok ikkje ut stolane, flytta berre over sittedelen komplett med varmeelement og skinnet.

TurboNoob
16/12/20, 00:30
Er det noen engelske nettsider som tilsvarer norske Finn.no?

locked
16/12/20, 09:00
Er det noen engelske nettsider som tilsvarer norske Finn.no?

Bildesign i Skien driv vel med mykje import av britiske vrak? Kanskje høyre med dei.

TurboNoob
17/12/20, 00:42
Bildesign i Skien driv vel med mykje import av britiske vrak? Kanskje høyre med dei.

De tenkte jeg ikke på. Visste heller ikke at de tar inn biler fra England.
Jeg jobber rett på andre siden av veien for dem...

locked
17/12/20, 09:17
De tenkte jeg ikke på. Visste heller ikke at de tar inn biler fra England.
Jeg jobber rett på andre siden av veien for dem...
Mulig dei har endra drifta, men det kostar ikkje så mykje å spørje :-)