PDA

Vis full versjon : Kupevifte som piper - V70 2012



Kriztian
03/12/20, 15:47
Kupevifte lager gnisse/pipelyder på lavt turtall. Ikke konstant, men litt irriterende. Har lest at det er mye styr å bytte vifte. Er det en enkel måte å komme til viftemotor og prøve å gi den noen dråper olje og krysse fingra?

jiha1968
03/12/20, 20:24
Ingen enkel måte det jeg vet, den står godt skjult/innbygd, så det blir tre valg, skru opp viftehastigheten, ta ut vifta, eller selg bilen;)

Mye knot for å komme til vifta ja, og det er veldig greit å være to når låsehaken skal presses ut på førersiden,
samtidig som vifta vris med spesialverktøy fra passasjersiden. (tuuusen takk Ford)

Kriztian
04/12/20, 00:59
Ingen enkel måte det jeg vet, den står godt skjult/innbygd, så det blir tre valg, skru opp viftehastigheten, ta ut vifta, eller selg bilen;)

Mye knot for å komme til vifta ja, og det er veldig greit å være to når låsehaken skal presses ut på førersiden,
samtidig som vifta vris med spesialverktøy fra passasjersiden. (tuuusen takk Ford)

Det var vel omtrent som fryktet da.:p Takk for info!

Alfs80
04/12/20, 18:51
Mye bra biler på finn🤣🤣

jiha1968
04/12/20, 19:18
Skulle ikke forbause meg om det er, men det er noe alvorlig galt med alle sammen, og det vanligste er prisen:cool:
Så et viftebytte er nok ganske så gjennomførbart i forhold håper jeg:rolleyes:

locked
07/12/20, 18:31
Er litt komisk detta, Volvo har funne tilbake til sine røtter.

Det var nemleg slik med Volvo 240 også, at ein vurderte å skifte bil når vifta streika ;)

Kriztian
08/12/20, 12:16
Er litt komisk detta, Volvo har funne tilbake til sine røtter.

Det var nemleg slik med Volvo 240 også, at ein vurderte å skifte bil når vifta streika ;)

Fantastisk ;) Jaja. Bilen er kjøpt fra forhandler med garantiavtale så ordner seg nok. :)