PDA

Vis full versjon : Km stand har stoppet, men speedo funker!



Daniel V
21/07/10, 22:29
På min 240 GLE fra 86 har km standen stoppet. Bilen har el speedo, men speedometeret funker, så vet at det ikke er giveren på bakakslingen som er problemet.

Men så til spørsmålet: Er det slik at jeg må bytte hele instrumenthuset, eller går det å bare bytta selve speedoklokka? Må bytte mtp forsikring osv...

Takker for evnt svar :D

Anders-
21/07/10, 22:36
Kan bytte bare speedo :)

Daniel V
21/07/10, 22:39
Kan bytte bare speedo :)

Du har ikke en ekstra da? :D Eks den fra gamlebilen min? :p

Pwrvolvo
22/07/10, 02:21
Sjekk kontakten bak på klokka, Hvis den har dårlig kontakt kan det hende at nåla fungerer men ikke telleverket. Prøv og rikle på den evt ta et lite skrujern og bøy ut pinnene slik at den blir bedre kontakt.

Daniel V
22/07/10, 14:51
Sjekk kontakten bak på klokka, Hvis den har dårlig kontakt kan det hende at nåla fungerer men ikke telleverket. Prøv og rikle på den evt ta et lite skrujern og bøy ut pinnene slik at den blir bedre kontakt.

Det er notert :) Da setter jeg kursen mot garasjen for å prøve det :)

Agrostar
22/07/10, 15:52
Er og eit lite tannhjul inni der som pleier å ryke. Grei jobb å bytte det, men i mitt tilfelle var det like heilt. Da vart det innsending av heile instrumentpanelet til Norsk Speedometerservice og få det igjen etter cirka 2 veker seinare med beskjed om at dei hadde bytte motoren og alt funkar no perfekt.

Aartun
23/07/10, 12:08
Kontaktspray eller et fint pussepapir er bra for rengjøring av kontakter.

Er det kun en ledning som går fra instrumenthus til bakaksling?(husker ikke helt) ellers kan det være dårlig kontakt bak i akslingen også, du kan evt. måle motstanden i ledningene for å utelukke brudd.

klokkis
23/07/10, 16:52
om du skulle trenge nytt speedometer har jeg liggende av typen K-6241:)

Daniel V
26/07/10, 18:59
om du skulle trenge nytt speedometer har jeg liggende av typen K-6241:)

Det sa meg ikke så mye, men er det samme som jeg har, med elektrisk uttak? :)