PDA

Vis full versjon : Lite trekkraft V70 T5 2001 mod



Daniel89
06/11/20, 22:32
Hei

Har akkurat kjøpt meg en 2001 mod orginal T5 250hk, problemet er bare at det ikke føles som det er 250hk i bilen. Bilen har gått 209 000 på telleren , og har ingen antydning til motorfjusk eller blårøyk. Ut ifra mine kunnskaper er turboene på disse veldig holdbare.
Bilen lyser heller ikke på noen motorlamper, og har ett jevnt drag. Har noen tips om hva som bør sjekkes først? Wg acuator?
På forhånd takk.

jiha1968
07/11/20, 01:42
Går utifra at bilen har rimelig ferskt luftfilter, tennplugger og bensinfilter.

Få målt turbotrykk, MAF verdier og LT/ST fueltrim.
Prøv å kjør uten MAF tilkoblet, eventuelt nullstill adapsjon i ECM (gjør bilen strømløs).

Gjør noen akselerasjonstester på passende sted, og sammenlign f.eks med "original-tidene" på bsrperformance.no (manuell T5):
80-120km/h, 3.gir 4.2s
80-140km/h, 4.gir 10.2s
Har ikke sammenlignet BSR sin målinger med egne biler selv, men går utifra at de gir en god pekepinn.
Med automat er selvfølgelig ikke disse tallene sammenlignbare, men kanskje noen her i forumet kan bistå med tider på egen T5-auto om det trengs?

Og så spørs det hvilken bil du er vant til fra tidligere, vekten, størrelsen og oppførselen på veien har mye å si, jeg synes f.eks en S60 med samme motor som en V70 føles adskillig kvikkere, men det skiller ikke stort på tidene.

Ellers finnes det jo en APP for alt...