PDA

Vis full versjon : Fjerne orginalt sprut i 940



OdinGjelseth
26/09/20, 10:13
Finner ikke svar på akkurat det jeg lurer på i datasprut tråden så jeg prøver her.

Skal inn med et maxxecu i 940'n og lurer på hva som er vanlig å fjerne av det orginale? OCD delen i meg sier selvsagt at jeg skal klippe ut så mye som mulig.
Utenom motoren, hva er det som får signaler og blir styrt av orginalsprutet?

Kommer til å styre pumpa, vifte og tenning med maxxen

HansOla
26/09/20, 12:41
Jeg fjerna alt og brukte opp igjen ledning til: turteller, ladelampe dynamo, innslag starter, olketrykkbryter, vanntemp for instrument og nivå på bremsevæske. Fjernet alt til bensin og tenningshjerne.
http://forum.vccn.no/img-dump/2020/09/112.jpg

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

OdinGjelseth
26/09/20, 14:14
Jeg fjerna alt og brukte opp igjen ledning til: turteller, ladelampe dynamo, innslag starter, olketrykkbryter, vanntemp for instrument og nivå på bremsevæske. Fjernet alt til bensin og tenningshjerne.
http://forum.vccn.no/img-dump/2020/09/112.jpg

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

Fulgte du bare ledningene fra kontaktene på hjernene og klipte de av da eller?
Noen som må skjøtes noe sted?

HansOla
26/09/20, 14:23
Stemmer, fulgte ledningsnettet tilbake til hjernene og fjerna det i stikkerne. Jeg klipte ledningene jeg nevnte over her ved fjørbeinstårnet og lagde eget ledningsnett med stikker på så jeg bare plugger det fra hverandre og ledningsnettet sitter fast på motoren når den løftes ut

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

OdinGjelseth
03/10/20, 22:32
Stemmer, fulgte ledningsnettet tilbake til hjernene og fjerna det i stikkerne. Jeg klipte ledningene jeg nevnte over her ved fjørbeinstårnet og lagde eget ledningsnett med stikker på så jeg bare plugger det fra hverandre og ledningsnettet sitter fast på motoren når den løftes ut

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

Skjønner. Men 940 motornettet er jo ikke like enkelt å skille fra resten av bilen som det er i en 240.. Tenker da inni dashen. Hvor klippes det inni der?

HansOla
03/10/20, 22:35
Skjønner. Men 940 motornettet er jo ikke like enkelt å skille fra resten av bilen som det er i en 240.. Tenker da inni dashen. Hvor klippes det inni der?Fulgte kablene tilbake til hjernene [emoji3526]

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk