PDA

Vis full versjon : SKIFTE EKSOSANLEGG



lars otto skiftesvik
21/09/20, 22:01
Skiftet for en tid tilbake nytt eksosanlegg på s80, hele den bakre delen. Nå har det kommet litt putring fra eksosen må derfor under for å se hva som feiler.
Det jeg lurte litt på er om noen av dere kan si litt om levetiden på den fremre delen av eksosanlegget der katalysatoren sitter den er aldri skiftet, og hvordan jeg kan sjekke denne.
Bilen en en 2003 mod og har gått 170000 km. Samtidig om noen har tips til beste pris på den fremre delen.
TAKKER FOR SVAR.

locked
22/09/20, 06:38
Min D5 frå 2007 har gått 410.000km og er fortsatt på orginalt eksosanlegg. Oppgradert med eit par biltema feste ellers heilt og fint

jiha1968
22/09/20, 08:35
Skiftet for en tid tilbake nytt eksosanlegg på s80, hele den bakre delen. Nå har det kommet litt putring fra eksosen må derfor under for å se hva som feiler.
Det jeg lurte litt på er om noen av dere kan si litt om levetiden på den fremre delen av eksosanlegget der katalysatoren sitter den er aldri skiftet, og hvordan jeg kan sjekke denne.
Bilen en en 2003 mod og har gått 170000 km. Samtidig om noen har tips til beste pris på den fremre delen.
TAKKER FOR SVAR.
Sjelden noe galt med fremre del, men skulle ulyden komme derfra, let etter sprekk i flexrør og løse manifoldbolter i første omgang.
(greit å ha medhjelper som kan blokkere eksosrøret litt, slik at det blir lettere å finne lekkasjen)
Opprustede fester/rusthull er sjelden å se på fremre del.
CAT og DPF er "evigvarende", såfremt de ikke druknes av motorolje og småkjøring.