PDA

Vis full versjon : E-innsug.. dyser i topp eller innsug?



Jimmen
21/09/20, 09:14
Hei hei!

Har fått tilbud om ett E-innsug til 500kr, ferdig innsveist med dyseholdere i innsuget.

Det går fint det, eller burde dysene stått direkte i toppen?
Småredd for å ødelegge toppen med å begynne å borre rett i toppen :p

Blir kjørt med 1000cc dyser om det er av betydning.

HansOla
21/09/20, 12:30
Slå til, best når de er montert i toppen, men nesten like bra når de står nærme innsugsflens.

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

Batland
21/09/20, 14:11
Hei hei!

Har fått tilbud om ett E-innsug til 500kr, ferdig innsveist med dyseholdere i innsuget.

Det går fint det, eller burde dysene stått direkte i toppen?
Småredd for å ødelegge toppen med å begynne å borre rett i toppen :p

Blir kjørt med 1000cc dyser om det er av betydning.
Da bør du bare smelle til. Dette er meget gode innsug og de blir ikke lettere å få tak i.
Greit å ha en forsiktig innstilling, men en kar som besitter akkurat denne innstillingen vil i praksis ikke klare å ødelegge en
topp med å borre inn dysehull.
Dersom forbruk og levetid er av interesse kan jeg kun anbefale at man setter dysene i toppen.
Lokale helter har forsøkt andre løsninger med resultater som jeg er glad for at ikke jeg er ansvarlig for. ;)
Du gjør som du vil.

Jimmen
21/09/20, 14:51
Takk, da henter jeg dette om ikke lenge :)

Batland
21/09/20, 20:00
Værsågod. Flott. :)
Vi har sett så godt som nøyaktig like godt resultat med E-innsuget som med KL-Racing sitt innsug, men hverken biltilsyn eller andre kan si så mye på at man kjører med en original Volvo innsugsmanifold og har dysene på originalplassering - i toppen. ;)

Jimmen
22/09/20, 08:42
Værsågod. Flott. :)
Vi har sett så godt som nøyaktig like godt resultat med E-innsuget som med KL-Racing sitt innsug, men hverken biltilsyn eller andre kan si så mye på at man kjører med en original Volvo innsugsmanifold og har dysene på originalplassering - i toppen. ;)

Min har ikke vært på veien siden 2005, faktisk ett rustfritt låvefunn jeg har :p
Nå er det gått såpass langt at den kommer nok neppe på veien igjen heller så akkurat det tar jeg ikke tungt..

Batland
22/09/20, 09:28
Min har ikke vært på veien siden 2005, faktisk ett rustfritt låvefunn jeg har :p
Nå er det gått såpass langt at den kommer nok neppe på veien igjen heller så akkurat det tar jeg ikke tungt..
Ok. Da reduseres resultatkravene mye og jobben blir direkte enkel i forhold. Man står helt fritt til å gjøre akkurat som man vil.
Da er det bare å ønske lykke til videre. :)