PDA

Vis full versjon : B21AT som ikkje går som den skal



kapli
21/07/10, 20:40
Har ein B21AT som ikkje er heilt som den skal. Fjusker sinnsykt på tomgang, og har eit elendig drag...
Gamle STV'en med fjuskete K motor var nesten bedre drag i.

I følge gamle eigar er turbon bytta sommern -09.
Kan nevne at tenningsdelane er frå Biltema, men at det er greia er liten sannsynlighet for.. Og at ved turbon ut til downpipen er det ikkje 100% tett.

Er ikkje IC på denna, men har ein liggans, trenger bare trykkrør.

Nokon som har litt peiling på kva det kan væra? Har mest trua på at det kan være nåla i gassern, samt tenningsdelane, men andre synspunkter?

Berg Performance
23/07/10, 11:58
Hvordan ser pluggene ut ? Pluggen sier mye om forbrenningen, eller i dette tilfellet mangel på forbrenning ! Kjører du med R-Sport pumpa? Originalforgasser eller R-Sport forgasser ?

kapli
23/07/10, 12:38
Pluggene ser fine ut.
Kjører med R-sport pumpa ja, hugser ikkje heilt åssen forgasser, den har iallefall svart kort, skal sjekke ut etter på.

kermitt
23/07/10, 13:00
bytt ut tenningsdelene :p biltema delene er det nesten rart det går strøm i det heletatt. svart kork gasser sier du? skulle ikke den vært blå?

ArneR
23/07/10, 13:19
Den skulle nok vært blå, men de med svart kork er lett å trykksette iflg. en guide på savarturbo..

kermitt
23/07/10, 13:34
har trykksatt slike gassere mange ganger før så det funker ja. men langt i fra optimalt. vanskelig å få nål og sete rett.

Berg Performance
23/07/10, 13:39
Jepp, men det går etter litt fiksing! Men om den fusker på tomgang satser jeg på tenningsdeler, men det var rart at pluggene skulle være helt fine da.. :S

Du har trykksatt pumpa ja ? Blåste av slangen til pumpa, med meget dårlig drag som resultat! Anbefaler Malpassi FKT1 regulator og elpumpe på det høyeste ! Kjørte også med NGK BP6ES eller BP7ES plugger med 0.6mm åpning på med meget greit resultat!

Laddet 1 bar og fikk greit med liv i den motoren!

volvo2før
23/07/10, 14:02
Hadde nok villet sett over tenningsdelen. pluggledninger og fordelerlokk/rotor. Er ikke problemet der bør du nok se over forgasser og muligens om det kan dra falsk luft noen steder.

kapli
23/07/10, 18:16
På oljetanken til gassern stend det "175 CD" og på andre sida stend det"By Solex".

Fullt klar over at tenningsdelane som er frå Biltema er elendige, men tviler på at det aleine er grunnen til at det er så dårleg drag i den.

kapli
23/07/10, 19:35
Jepp, men det går etter litt fiksing! Men om den fusker på tomgang satser jeg på tenningsdeler, men det var rart at pluggene skulle være helt fine da.. :S

Du har trykksatt pumpa ja ? Blåste av slangen til pumpa, med meget dårlig drag som resultat! Anbefaler Malpassi FKT1 regulator og elpumpe på det høyeste ! Kjørte også med NGK BP6ES eller BP7ES plugger med 0.6mm åpning på med meget greit resultat!

Laddet 1 bar og fikk greit med liv i den motoren!

Hmm, den regulatoren er vel ikkje så dum å handle, hvor er den billigst? Ser den ligger på pedersen racing til 750, åssen pumpe er fin å bruke da? Som ikkje koster skjorta.

pogona
24/07/10, 00:34
Hmm, den regulatoren er vel ikkje så dum å handle, hvor er den billigst? Ser den ligger på pedersen racing til 750, åssen pumpe er fin å bruke da? Som ikkje koster skjorta.

har ein nesten lik regulator men med to utløp (for webere osv) og halve festeøret er knekt, 300 kr om du trenger :)

sett skikkelig etter vakumlekasje? hadde eit par vakumlekasjer på min og det resulterte i både høg og lav rufsete tomgang. registeret står rett?

Gazoline
24/07/10, 01:00
Har du "trykkakkumulator" på fordeleren? Se om fordeleren har lekasje i vakumslange, og sjekk at den har riktig grader fortenning med tenningslampe. Høres veldig ut som et tenningsproblem, har motoren gått rent noen gang?

kapli
24/07/10, 23:53
Skal sjekke etter lekasjer i morgo. Har alltid fjuska så lenge eg har hatt motorn.

Daniel V
26/07/10, 21:22
Er det gamle motoren til Næssen?

kapli
29/07/10, 18:04
Nei er ikkje det.

Næssen
10/08/10, 18:04
Daniel V: Hehe, er nokk ikke gamle min det var b230at.. men sant, min fuska og hadde sånne problemer og.. btw min sitter i en nissan laurel nå den:Dhaha

kapli
22/09/10, 21:51
Bumper den her iitt..

Ikkje så farlig om eg ikkje finn feilen sida motorn skal ut snart, men hadde vært morro å finni ut feilen først.

Kom til å tenke på at at dumpventilen som står på nå er den største fra biltema.
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbehor/Tuning/Ytelse/Dumpventil/

Turbon lader 0.7 bar. Er det rett og slett dumpventilen som er for stor i forhold til det eg lader? Kan det være derfor den går så dårlig?