PDA

Vis full versjon : Parkeringssensor bak XC70 2007



Thor-Egil
17/09/20, 08:56
Hei.
Er det noen som kan hjelpe til å feilsøke på sensorer? Fikk service erfordras i dag tidlig. Evnt også hjelpe til å bytte sensor ? Betaler selvsagt for hjelp. Bor på Lillestrøm om noen i nærheten kan hjelpe! :cool:

FroBe
17/09/20, 09:28
Det er ikke uvanlig at sensorer ryker når de blir noen år gamle.
Jeg kjøpte inn et sett med kinesiske erstatningsensorer for noen hundrelapper via eBay og byttet de to originale som feilet. Resten har jeg i reserve.

Volvo har monteringsinstruksjon for parkeringsensorer på bilen din, der ser du hvordan man demonterer bakfanger og kobler kablene:
https://accessories.volvocars.com/no-no/InstallationInstruction/Document/VCC-159898-1/V70(00-08)/2007/D5%20AWD/Automatic/default/V70%20(00-08)%202007

locked
17/09/20, 10:54
Det er forholdsvis mykje jobb å skifte sensorar, bør egentlig vere to personar for ikkje å ødelegge lakkerte flater.

Vil absolutt anbefale å skifte alle fire når du først helde på, dei andre er sikkert like gamle og kan feile kva tid som helst. Kjøp gjerne frå ebay, det var eit lurt triks. Dei kan neppe vere særleg dårlegare enn dei orginale?

GMV
17/09/20, 18:05
Vil de da hyle i hytt og kanyle og av og til komme opp med service erfordras? Har akkurat det på min XC70. UTrolig irriterende at den varsler om at jeg er iferd med å rygge på noe 90% av tiden.

FroBe
17/09/20, 19:40
Når jeg sjekker etter i kvitteringene ser jeg at jeg kjøpte 2 ryggesensorer fra Tyskland for et par hundrelapper for å få dem kjapt slik at jeg slapp pipingen:
https://www.ebay.com/itm/331516686083

Deretter kjøpte jeg 4 direkte fra Kina for å ha i reserve.

Byttet disse sensorene for over 2 år siden, og de virker fortsatt uten problemer.
Gadd ikke bry meg med å male dem. Sorte sensorer stikker seg ikke ut på en mørkeblå støtfanger.

Thor-Egil
23/10/20, 13:32
Kjøpt 4 stk fra Ebay nå, skal byttes i helga, Håper det går greit å ta av fangeren :cool:

FroBe
23/10/20, 15:06
Lett å ta av fangeren hvis man følger instruksjonen, men mer pirkejobb å splitte fangeren. Den sitter med mange klips.
Glem ikke å plugge løs FM-antennen før du trekker vekk fangeren, og plugg den inn før fangeren dyttes tilbake hvis du fortsatt bruker FM-radio.

Thor-Egil
24/10/20, 19:46
Gikk greit, brukte ca 1,5 time totalt. Det vi plundret mest med var å få av kontaktstykket til ledningen som går fra fangern og inn på venstre side, trangt som fy og vanskelig å få av. Men tålmodighet og flink kompis så fikk vi den av til slutt

Hofsoe
20/04/24, 23:11
Jeg må skifte 2 av mine sensorer bak på min XC70. Så jeg gjør vel lurt i å skifte alle 4 når jeg førstes holder på, men hvordan er kvaliteten på de man kjøper på ebay? Holder de i lengden eller burde man kjøpe fra noen andre?

Thor-Egil
21/04/24, 12:02
Jeg må skifte 2 av mine sensorer bak på min XC70. Så jeg gjør vel lurt i å skifte alle 4 når jeg førstes holder på, men hvordan er kvaliteten på de man kjøper på ebay? Holder de i lengden eller burde man kjøpe fra noen andre?

Jeg kjøpte mine på ebay, og fungerer fortsatt