PDA

Vis full versjon : Dynaudio Bluetooth-streaming



matsS
07/09/20, 13:16
Hei!

Har nylig kjøpt meg Volvo igjen, denne gangen en 2008 XC90, kjempefornøyd med det, men sliter litt med å finne noe som kan brukes til tilkobling av Bluetooth for streaming av musikk, eventuelt iPhone-tilkobling.

Jeg har Dynaudio med navi i dashbord og DVD i nakkestøtter (ikke avhengig av DVD-skjermene) og original AUX-tilkobling.

Jeg har tidligere brukt bokser fra Grom-audio og Dension, men finner ikke noen som passer anlegget mitt, noen som har forslag? Og som er flinkere til å lete enn meg?


http://forum.vccn.no/img-dump/2020/09/24.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

Vadym Skok
15/10/20, 07:03
Hei , du må kjøpe Bluetooth module fra Volvo xc90 2011-2014 års model og fiber fra den, mikrofon , og må bytte software i ICM og BMP , da du kan bruke Bluetooth som hand free og musikk streaming

Reppemarkus
04/02/21, 19:41
Hei, fant du ut noe? Har kjøpt 2009 med samme utfordring som deg :p

Grom selger kit til min, og da din vil jeg tro. Sjekk på den amerikanske hjemmesiden: https://gromaudio.com/store/most_adapters/volvo-xc90-6cd-2007-2013--android-iphone-usb-bluetooth-adapter-kit-optofiber.html

Men dette blir noe dyrt, litt over 4000,- ferdig i postkassa med bluetooth delen.

matsS
05/02/21, 19:38
Har ikke funnet noe enda, har kikket litt på den i fra GROM, men set ut til at ikke støtter de med originale dvd/skjermer i nakkestøttene. Har tenkt å sende dem en mail å spørre om det er noen mulighet å koble ut dvd-skjermene, eventuelt ikke bruke dem da disse ikke trengs uansett, men har ikke kommet så langt ennå! Syns også at det er litt drøyt å bruke ca 4.000kr på noe som kanskje ikke fungerer med min bil [emoji1787]

Så enn så lenge så har jeg bare bestilt ny original aux-inngang i håp om at den gamle er slitt og derfor gir dårlig/ustabil lyd [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Reppemarkus
07/02/21, 16:20
Har ikke funnet noe enda, har kikket litt på den i fra GROM, men set ut til at ikke støtter de med originale dvd/skjermer i nakkestøttene. Har tenkt å sende dem en mail å spørre om det er noen mulighet å koble ut dvd-skjermene, eventuelt ikke bruke dem da disse ikke trengs uansett, men har ikke kommet så langt ennå! Syns også at det er litt drøyt å bruke ca 4.000kr på noe som kanskje ikke fungerer med min bil [emoji1787]

Så enn så lenge så har jeg bare bestilt ny original aux-inngang i håp om at den gamle er slitt og derfor gir dårlig/ustabil lyd [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sjønner, men hvor står det om dvd? jeg finner det ikke noe steder.. Det ser ut for meg som de snur lyset i MOST kontakten som står i cd-veksleren bare for meg, slik at det går direkte i GROM boksen istede. Og meg bekjent er ikke dvd systemet avhengi av cd-veksleren da dette bruker "AUX" kanalen i spilleren.

Jeg har begynt og sett på boksen som Mr.12volt selger (1300,-). Men det ser ut til at de benytter seg av Y-kabelen til Navi for og koble seg til, slik at da tar man livet av den. Har sendt de mail og spurt om man fortsatt kan snu lyset slik GROM gjør på deres boks også, men ikke fått svar enda.

goran1438
17/10/21, 06:06
Hei , du må kjøpe Bluetooth module fra Volvo xc90 2011-2014 års model og fiber fra den, mikrofon , og må bytte software i ICM og BMP , da du kan bruke Bluetooth som hand free og musikk streaming

Hei, jeg er interessert i dette. Er det noen som har forsøkt å installere Bluetooth module fra nyere xc90 og fått installert programvare? Jeg har en -07 med Dynabel og integrert telefon (sim-kort).

R-israelsen
05/02/22, 13:33
Billigste å mest brukte løsning for blåtann streaming er en "tunai firefly". Fungerer kjempebra, automatisk tilkobling. Rett i aux inngangen og en strømkilde (usb). 600,-

Har desverre ikke noen annen ettermarkeds interering for streaming og handsfree.

Finnes muligheter for å skifte ut radio.