PDA

Vis full versjon : HU-650 kutter lyden



martinstranden
28/08/20, 00:57
Hei! Har ett merkelig problem med HU-650 i min V70N.

HU-650 enheten min kutter plutselig all lyd uten forvarsel, og eneste mulighet for å få tilbake lyd i bilen er å stoppe den, slå av tenninga, vente 10 sekunder og så starte den igjen.

Dette kan plutselig inntreffe etter 5 minutter, 20 minutter, 1 time, 2 timer. Helt tilfeldig!

Har sjekket litt på nettet, og det er mange som får en "knatrelyd", og da er løsningen å lodde opp igjen noe inni enheten, men hos meg blir det helt stille.

Er det noen som har noe tips? Jeg har mistanke om at løsningen kan være å bytte ut hele enheten med en ny (brukt).

Burde jeg se etter en HU-850 og montere denne istedenfor?

jiha1968
30/08/20, 21:38
Hei, kjappeste vei ut av problemet er å bytte AUM (spilleren) .
Vil tro det er adskillig enklere å finne en fungerende HU650 enn HU850, men skulle du gå for HU850 trenger du f.eks en PA200 forsterker med kabelsett mellom den og spilleren.
(strøm ligger klart under P-sete)

Og selv om det bryter med designet, så er det jo noen som bytter til annet enn original spiller også...
(rattkontroll-adapter og eventuell ryggevarsler-adapter fungerer som regel, men original RTI/Navigasjon er vel neppe aktuelt lengre)

jerognal
31/08/20, 10:58
Har en 603 liggende å slenge som du kunne fått gratis for å teste, men jeg ville skiftet ut hele sjiten med noe moderne så du får bluetooth/handsfri/dab.
Ikke vits i å rote med gammel teknologi. Du får plugins som beholder både ryggealarm, og at knappene på rattet funker. Og du kan jo også gå for ryggekamera om du vil....

martinstranden
02/09/20, 02:34
Takk for responsen folkens!
Det blir nok å finne en pent brukt HU-650 for min del da skjønner jeg.
Har blåtann adapter som sitter i CD-veksler porten på den, og sa fungerer det i utgangspunktet greit :-) 2-din spiller med blåtann og dab høres synonymt ut med betydelig slankere lommebok.

martinstranden
14/12/20, 20:36
Pent brukt hu-650 er montert og lyden kutter ikke lengre. Suksess.

jiha1968
14/12/20, 21:00
Gratulerer:)