PDA

Vis full versjon : Min første helelektriske Volvo - XC40 EV P8 2021-modell



SagaPer
25/08/20, 21:21
Det nærmer seg produksjonsstart for nye Volvo XC40 EV P8 helelektrisk versjon. I september 2020 starter produksjonen av XC40 EV P8 i Ghent i Belgia og vi er flere tusen i Norge som gleder oss til å ta i bruk dette nye vidunderet. :-) Mens vi venter følger vi med på utrullingen av Polestar 2 i Norge da denne bilen er produsert på samme plattform som Volvo XC40 EV P8. Polestar 2 inneholder mye av den samme teknologien som Volvo XC40 EV P8 inkludert firehjulstrekken, motorene, styresystemer og Google Automotive.

Jeg bestilte bilen 21. april 2020 og antar at jeg får ny bil rundt nyttår 2020/2021. Har bestilt "full pakke" bortsett fra oppvarmet frontrute. Farge er svart metallic med 20" sommerhjul og 19" vinterhjul.

Gleder meg som en unge. :-)

http://forum.vccn.no/img-dump/2020/08/6.jpg

Utstyr:

Farge: Onyx black Metallic 717
Sk/Nub Sport Charcoal RB00

Alarm System - EU
Automatisk klimaanlegg 2-sone
Multifilter IAQS/CZIP
El.barnesikring av bakdør
Nøkkelløs inngang
Digitalt kombiinstrument 12.3"
Tiltbart førersete
4-veis Lumbar support
Høyde/lengdejusering passasjersete
Manuell seteforlenger, foran
Oppvarmede forseter
Automatisk dimming innvendig/utvendige speil
El. innfellbare sidespeil
LED hovedlys(Thors Hammer)
Cruise kontroll
Lane keeping Aid
Personlige innstilinger kjøremodus
Hill Start Assist
Hill Descent Control
Kollisjonspute fører knehøyde
SlipperyRoadAlert / HazWarn
Regnsensor
Airbag fører+passasjer foran
Setebelte varsel foran/bak
Av-bryter kollisjonspute passasjersete
Festekrok barnesete, passasjersete
ISOFIX ytterposisjon bak
Nødbremselys, blinkende
High Performance audio 9"
Volvo On Call m/P2P Sharing
DAB+ digitalradio
USB-uttak midtkonsoll bak
Talestyring
Hanskerom med Curry Hook
Kleskroker lastrommet
Belyste speil i solskjerm
Billettholder
Elektrisk bakluke
Reparasjons-kit for dekk
Låsbare hjulbolter
iTPMS dekktrykksovervåkning
Dørterskelbeskyttelse
Varseltrekant
Førstehjelpspute
LED tåkelys foran.
Smartphone Integration
El.oppvarmede spylerdyser
Oppvarmet ratt
El. oppvarmet baksete
Dekorinnlegg Cutting Edge
Sort taktrekk innvendig
Skinnratt perforert skinn
Sportsratt m R-design logo
R-design girspakhode
Pedaler i R-Design
R-Design Tekstilmatter
Innstegslist Recharge
Høyeste nivå interiørbelysning
Kontrast lakkert tak 019
High Gloss sorte rails
Fargetilpasset grill
High Gloss rundt sidevindu
Glossy sorte sidespeil
Recharge logo C/D stolper
Glossy sort Skidplates foran/bak
Rygge-kamera
Parkeringssensor foran/bak
Dynamisk chassis
Vinterhjul 19"5-Sp Black Diamond-cut, piggfrie
T-konsoll High Gloss sort
Sommerhjul 20"5-Double Spoke Black DC
Hengerfeste semielektrisk
Induktiv lader smartphone
Låsbart hanskerom
Forberedelse for alkolås
Bag for ladekabel
Varmepumpe
Tonede ruter 5 stk
Interiørpakke kupé og lasterom gummi/plast
Beskyttelsesgitter i stål
Scuff plate, bagasjeromsåpning, opplyst

Loungepakke XC40: Panoramasoltak, Parkeringskamera 360°, High Performance Harman&Kardon
Lyspakke: Svingbare aktive LED hovedlys
Intellisafepakke: Driver Assistance, Intellisafe Awareness
El.stolpakke: El. førersete m/minne, El. passasjer sete
Lastpakke XC40: Lagringsboks m/lokk u/forsete, Fellbart bagasjeromsgulv m/bæreposeholder, Sikkerhetsnett, bagasjerom

24 Timers Veihjelp Volvo (3 år), Rustgaranti, 12 år Volvo

gaupe
27/08/20, 07:42
Gratulerer, er det på Sandane du har bestilt?

SagaPer
27/08/20, 08:40
Gratulerer, er det på Sandane du har bestilt?

Jepp.

Jeg har i grunnen opplevd denne forhandleren som veldig god på kunnskap og priser og at de har et utmerket verksted som alltid byr på service og høy kompetanse. :-)

Texascom
27/08/20, 10:38
Tøft!
Faderen har også bestilt [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Travellingman
28/08/20, 12:47
Hvorfor ikke oppvarmet frontrute?

SagaPer
28/08/20, 17:24
Hvorfor ikke oppvarmet frontrute?

Hadde en diskusjon med selger ang hvor synlige varmetrådene i frontruten er (for fører). Han mente at trådene er godt synlige ved sterkt motlys, lavt motlys med sol, og også mørkt ute med regn og sterkt motlys. Derfor valgte jeg vekk dette. Har bil i garasje nesten hele året og har ikke savnet en slik funksjon de siste 10 årene med Volvoer. Men kom gjerne med gode argumenter for varme i frontrute.

Står bilen ute så blir den varm og med fri sikt i frontrute (dieselvarmer i dagens XC60) i løpet av 10 min.

aarnes
01/09/20, 20:50
Kult! :D
Svigers har bestilt samme, men i hvit. estimert levering til mars.

SagaPer
02/09/20, 14:32
Produksjonen av Volvos XC40 EV P8 startet 31. august 2020 i Ghent i Belgia. Testproduksjon har foregått gjennom august 2020. Nå er det full produksjon av biler for levering til kunder.

Kilde er belgisk artikkel på nett (velg oversett til norsk i nettleser).

Link: https://www.hln.be/in-de-buurt/gent/productie-van-eerste-volledig-elektrische-xc40-volvo-start-vandaag~a9ca500f/?fbclid=IwAR2a7FHkrH5_jbAWmaJoG3wevfD7gnLrYiQLy2NE Cnip7W_0FB3YTw7MbeE

SagaPer
03/09/20, 21:12
Kult! :D
Svigers har bestilt samme, men i hvit. estimert levering til mars.

Når bestilte de eller skrev kontrakt?

SagaPer
08/09/20, 09:00
Da kom det en telefon fra forhandler som kunne opplyse at estimert levering av ny XC40 er siste uke før påske 2021. Kontrakt var signert 21. april 2020.

Så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet og planlegge salget av min XC60 R-Design AWD Polestar Edition 2017-modell som har gått under 50k km til påske neste år. En riktig lekker bil med "alt utstyr".

Børge Vikebø
08/10/20, 13:37
Jeg hadde gjerne tatt med oppvarmet rute, det har noe med annenhåndsverdi å gjøre. For en del på bruktmarkedet så kan det være en viktig faktor.

Når det gjelder gjenskinn så er vel problemet størst om man tar seg i å se på selve glasset og ikke på hva som skjer foran deg på veien :)

SagaPer
23/11/20, 18:03
Etter å ha signert kontrakt for ny XC40 EV P8 Recharge 2021-modell den 21. april 2020 har det vært lenge å vente. Men fredag den 20.11.2020 fikk jeg info om produksjonsdato og antatt levering hos Frydenbø Bilsenter. Produksjon 17. februar 2021, antatt levering medio mars eller en uke senere.

Litt info om spesifikasjoner og tilbehør:

1. Låsbart hanskerom og kjøleboks i hanskerom utgår.
2. Perforert skinn i sidestøtten på sportssetene erstattes med ordinært skinn.
3. Sømmen på skinnrattet kommer i siksak og ikke med rett søm.
4. I lastpakken inngår foldbart gulv og sikkerhetsnett. Velger du stålgrind over baksetet så har du ekstra nett som kan benyttes når bakseter er lagt ned og last ligger frem mot forsetene.
5. ISO-fiks i passasjersete foran er standard. Ref demobil levert hos min forhandler 20.11.2020.
6. To sett med matter er ikke standard, kan bestilles separat, noen forhandlere har lagt dette inn i klargjøring og registrering.
7. 2021-modellen kommer med 3 nøkler: 2 stk vanlige svarte med knapper og 1 stk oransje Care Key som du kan legge inn restriksjoner på. Gjestenøkkel (Care Key) kan ikke knyttes til programmert seteminne.
8. Volvo on call-appen tilpasset P8 skal være klar i 1.kvartal 2021.
9. OTA kommer også i 1.kvartal 2021.
10. Skvettlapper kan både bestilles og leveres på P8.
11. Min personlige servicetekniker anbefaler ikke lakkforsegling på svart metallic lakk men heller et par gode runder med voks i året. Han hadde en god forklaring på dette som jeg ikke husker helt.
12. Hattehyllen kan legges under det foldbare golvet (legges opp/ned under golvet).

Dette var dagens oppdatering. Så da er det bare å gå i ventemodus igjen.

Wrasko
24/11/20, 13:32
Høres veldig spennende ut. Gratulerer!

Hvordan er egentlig motorpakka på denne? Noen specs? Ikke hørt noe om disse som elbil i det hele tatt :)

SagaPer
26/11/20, 09:16
Høres veldig spennende ut. Gratulerer!

Hvordan er egentlig motorpakka på denne? Noen specs? Ikke hørt noe om disse som elbil i det hele tatt :)

To elmotorer på til sammen 408 Hk. AWD. 660 Newtonmeter. Det drar vanvittig bra om du bruker gassen.

Durango64
22/12/20, 22:42
Hei, som "ny klekt" forum bruker vil jeg henge meg på denne tråden av den enkle årsak at jeg i mai bestilte meg nesten tilsvarende utstyrt bil som SagaPer.
Jeg har f.eks. valgt bort panoramataket i loungepakken og har ikke lastpakken, men har tatt med varme i frontvindu, lava interiør teppe og selvfølgelig varmepumpe. Kan ikke være foruten varmepumpe i en elbil i Norge har jeg skjønt.

Siden mai har jeg ventet på at bilen kom i produksjon og deretter bli testet av "bilmedia". Kanskje for å få et bevis på at jeg har valgt riktig elbil og dermed kan være trygg på mitt farvel til fossilt drivstoff. Nå er/blir bilen testet av diverse media og Volvo får spesielt tyn for pris sett opp mot forbruk, ladefart og rekkevidde. Allikevel, mitt krav til elbil var at den ikke skulle koste mer enn 580k med tilleggsutstyr, være komfortabel, sikker, rask, god og kjøre og se ut som en bil innvendig (er vel litt gammeldags). Når Top Gear er fornøyd så må jeg vel også bli det(?): https://www.topgear.com/car-reviews/volvo/xc40-p8-recharge

SagaPer
30/12/20, 10:17
Hei, som "ny klekt" forum bruker vil jeg henge meg på denne tråden av den enkle årsak at jeg i mai bestilte meg nesten tilsvarende utstyrt bil som SagaPer.
Jeg har f.eks. valgt bort panoramataket i loungepakken og har ikke lastpakken, men har tatt med varme i frontvindu, lava interiør teppe og selvfølgelig varmepumpe. Kan ikke være foruten varmepumpe i en elbil i Norge har jeg skjønt.

Siden mai har jeg ventet på at bilen kom i produksjon og deretter bli testet av "bilmedia". Kanskje for å få et bevis på at jeg har valgt riktig elbil og dermed kan være trygg på mitt farvel til fossilt drivstoff. Nå er/blir bilen testet av diverse media og Volvo får spesielt tyn for pris sett opp mot forbruk, ladefart og rekkevidde. Allikevel, mitt krav til elbil var at den ikke skulle koste mer enn 580k med tilleggsutstyr, være komfortabel, sikker, rask, god og kjøre og se ut som en bil innvendig (er vel litt gammeldags). Når Top Gear er fornøyd så må jeg vel også bli det(?): https://www.topgear.com/car-reviews/volvo/xc40-p8-recharge

Velkommen til forumet Durango64 og gratulerer med kommende Volvo XC40. Jeg bestilte som nevnt i april 2020 og bilen settes i produksjon 17. februar 2021 og ventes til Frydenbø på Sandane i midten av mars. Så er det klargjøring og prepp til levering.

Jeg regner med at en del av problemene som tidlige kunder opplever nå er fikset til våre biler dukker opp i 1.kvartal 2021. Det diskuteres rekkevidde og en del andre saker på Facebook.

Du kan bli medlem i gruppen Volvo XC40 EV Group Norway på adressen https://www.facebook.com/groups/182106982479527.

Jeg er optimist og forventer at nye XC40 EV P8 blir en kjekk bil å kjøre og eie og er ikke bekymret for hverken rekkevidde eller andre tekniske saker. Har kjørt Volvo siden 1999 og har i grunnen aldri opplevd å ha en bil som ikke har levert det den skal. Og service hos Frydenbø Bilsenter på Sandane har alltid vært helt på topp.

SagaPer
06/03/21, 10:07
Fredag 5. mars 2021 var det min tur til å hente ut ny XC40 EV P8 hos Frydenbø Bilsenter på Sandane. Hele 317 dager ventetid var over. Onyx Black Metallic med Diamond Care lakkforsegling.

Herlig bil. Meget stillegående. Lukter godt gjør den og. Med alt utstyr. Alle innstillinger og oppdateringer på plass. Alt fungerer.

Støtte for Volvo On Call-appen (VOC) skal være operativ i uke 10-2021.


7834

Durango64
07/03/21, 17:12
Gratulerer med ny bil! Jeg fikk min levert 26.2. Like vakker som din. Så langt har dette vært en herlig og komfortabel opplevelse.

SagaPer
03/04/21, 11:57
Det ser ut til at diskusjon om XC40 EV P8 har flyttet seg til Facebook-gruppen Volvo XC40 EV Group Norway.

Link: https://www.facebook.com/groups/182106982479527

7872

God påske til alle Volvo-fans i by og bygd!