PDA

Vis full versjon : Travellingman`s "Mr Blue" S80 2.0T 2001



Travellingman
14/07/20, 12:27
Tenkte det var på tide med en egen tråd om Mr Blue :cool: Kjøpte den i mai 2019 så jeg har hatt den i drøyt ett år. Ingen overraskelser så langt bortsett fra vanlig service og vedlikehold. I skrivende øyeblikk er kmst ca 180.000 og det er jo ikke så halvgale for en 19 år gammel "gubbebil" :p

https://i.imgur.com/CcoUzTJ.jpg?1


Har bra kontroll på historikken, fikk med en god bunke med kvitteringer opp gjennom tidene som nå er katalogisert etter dato i egen perm. Satser på å ha denne skuta i noen år fremover :)

Travellingman
17/07/20, 16:32
Mr Blue har svart skinninteriør som ser ganske bra ut tross alderen tatt i betraktning. Men det var en ting som stakk seg litt ut, lokket på armlenet der var skinnet slitt av en del på. Og det irriterte meg en stund så jeg begynte å sjekke litt om det gikk an å skaffe et nytt, eller nytt skinn.
Det viste seg å være ganske lett, AliExpress hadde hele lokket i ulike farger :) Pris var bare 17 USD så det var ganske overkommelig, gikk vel litt over tre uker før det kom til Norge.
Det var festet med noen få skruer så bytting gikk som smurt.

https://i.imgur.com/hGirNyc.png?1

Øygard
20/07/20, 00:42
Ser ut som eit fint eksemplar på det eine bildet. S80 er fine bilar.

Travellingman
05/09/20, 15:57
Denne lista som går fra panser og bak til bakluke, noen som vet hva en ny koster? Mine lister har en del bobler i lakken og det trekker jo ned utseende en del. Ihvertfall når man vet om det :p

Antar den er i plast? Har forstått det slik att disse boblene i lakken ikke er et ukjent fenomen på gamle S80èr. En eller annen kjemisk reaksjon har oppstått mellom lakk og lista.

Travellingman
18/10/20, 17:21
La om til vinterhjul i dag og la merke til att bensinslangen fra tank og frem til motor hang litt ned under bilen. Etter litt søk på nett nå ser det ut som det skal være et deksel der, antar att mitt er forsvunnet :p

Ikke et helt uvanlig problem iflg amerikanerne, https://www.ipdusa.com/products/11833/125262-fuel-line-cover-tray-p2-s60-s80-v70-xc70-xc90-genuine-volvo-30716236

Hvor er det mulig å skaffe et nytt deksel?

TurboNoob
18/10/20, 18:39
Ser ut som en flott bil du har der.

Det dekselet må du nok til Volvo for å få tak i nytt.
Kan hende at Cato Ringstad / RingstadGarasjen på Facebook har en bil som fortsatt har dette dekselet. Ser ut ifra ipd-siden mener at alle P2 biler har samme dekselet. Cato kjøper skadebiler og selger i deler.
Ellers så kanskje BilDesign i Skien har dekselet.

Travellingman
02/12/20, 14:53
Tok to fluer i en smekk i dag og fikset en ny skinne/deksel til drivstoffslangene og EU-kontroll, kostnad ca 2200 kr. Rimelig og kjapt utført av G Gustavsson & Sønner Bilverksted i Oslo.

Forøvrig "null hull" på EU-kontrollen og er nå good to go frem til 30 jan 2023 :cool:

Travellingman
09/05/21, 17:24
Har endelig kjøpt meg en el muttertrekker, skal kjøpe en momentstav også. Noen som vet normalt moment på hjulbolter på min bil, org alu sommer/org stål vinter? Er det 100-120 Nm det ligger på?

Travellingman
24/05/22, 14:47
Mr.Blue ble solgt i forrige måned, så tiden som Volvoeier er over for denne gang. Kommer nok tilbake :cool:
Har over tid ønsket meg en mindre bil her i Oslotrafikken både med tanke på parkering og forbruk. Så nå blir det Lexushybrid på meg i overskuelig fremtid.

Øygard
24/05/22, 20:45
Lexus ja, då har du god driftsikker bil, men ikkje lika motstandsdyktig mot rust som Volvoen. Understellsbehandling er viktig!

Travellingman
29/05/22, 16:55
Lexus ja, då har du god driftsikker bil, men ikkje lika motstandsdyktig mot rust som Volvoen. Understellsbehandling er viktig!

Det blir nok en Lanolinbehandling i løpet av sommeren :cool: