PDA

Vis full versjon : Volvo s60 2005 navigasjon fungerer ikke



Puppetwar
05/07/20, 20:17
Hei, har nettopp gått til innkjøp av en Volvo S60 2005 Mod og prøver og få opp den skjermen som kommer opp fra dashbordet! Er til navigasjon. Ikke at jeg tror det vil bli mye brukt håpet mitt var at du kunne pakke hvilken som helst dvd i den. Spilleren står bak i bagasjerommet, den virker som den skal når du trykker CD ut, da kommer den ut fint men man må manuelt presse den inn, ingenting som henter den.... skjermen framme reagerer ikke i heletatt på hverken fjernkontroll eller ved og holde enter knappen bak rattet jeg hørte skulle funke! Noen som har hatt trøbbel med sin og har en fix? Legger ved bilder
https://imgur.com/gallery/a1hQ2AY

lars otto skiftesvik
05/07/20, 21:26
Jeg har en s80 2003 med navigasjon og en gammel tv tuner denne fungerer helt utmerket.
Har du sett over alt av sikringer til systemet? Som sagt fungerer hele mitt system slik at jeg ikke helt vet hvor sikringene sitter men dette finner du i boken for bilen.
Jeg har ikke prøvd men jeg tror ikke du kan avspille noen DVD på denne spilleren da dette er et helt annet system.

cortinaterje
05/07/20, 23:16
Nå ble jeg forvirret. min virker og jeg aktiverer den fra rattet, men er det ikke back knappen jeg aktiverer med og skjermen kommer opp? Mener jeg trykker på den knappen som er hul?

lars otto skiftesvik
06/07/20, 20:09
På min s80 aktiverer jeg den med knappen som står ENTER på. BACK knapper viser en meny på skjermen som jeg blar i når jeg skal stenge av.

mrstfu
06/07/20, 20:14
På 70en min kommer skjermen opp med Pil Opp, så er nok litt ymse måter. Er vel ikke det rent elektriske som pleier å feile, mer støv på sensoren i spilleren osv, så som det ble nevnt er sikringer et greit sted å starte - deretter ville jeg fått en feilkodeavlesning, i tilfelle modulen i seg selv er død.

Uansett, du klarer deg fint uten, eller med telefonholder og Google Maps. Navien i bilen er ikke blitt oppdatert siden forrige nye DVD, så alle veiendringer siden da vises ikke.

lars otto skiftesvik
06/07/20, 20:26
Som bildene av Puppetwar sitt bagasjerom viser her ser det ikke spesielt rent ut, så her er det stor mulighet for at støv har samlet seg i selve spilleren.
Her hadde jeg først demontert hele utstyret for rengjøring.

cortinaterje
06/07/20, 20:28
På min s80 aktiverer jeg den med knappen som står ENTER på. BACK knapper viser en meny på skjermen som jeg blar i når jeg skal stenge av.
Ja, er kanskje sånn det er. Skal på langtur imorra. Må huske å sjekke.


På 70en min kommer skjermen opp med Pil Opp, så er nok litt ymse måter. Er vel ikke det rent elektriske som pleier å feile, mer støv på sensoren i spilleren osv, så som det ble nevnt er sikringer et greit sted å starte - deretter ville jeg fått en feilkodeavlesning, i tilfelle modulen i seg selv er død.

Byttet laseren i DVDen min for en god stund tilbake

mathiasa96
07/07/20, 22:33
Er det uoriginal radio i bilen?