PDA

Vis full versjon : S80 feil i dashbord



Nirie
03/07/20, 10:40
Alt har sluttet å fungere i dashbordet. Speedometer, turteller, bensintank, temp, varsellamper og lys inni dashbordet virker ikke. Setebeltealarm virker heller ikke. AC og radio/cd fungerer, El sete fungerer. Alt ellers fungerer på bilen. Har sjekket alle sikringer, de er i orden. Hva kan det ellers være?
Det er en s80 2.9 99-modell.

lars otto skiftesvik
03/07/20, 21:46
Alt har sluttet å fungere i dashbordet. Speedometer, turteller, bensintank, temp, varsellamper og lys inni dashbordet virker ikke. Setebeltealarm virker heller ikke. AC og radio/cd fungerer, El sete fungerer. Alt ellers fungerer på bilen. Har sjekket alle sikringer, de er i orden. Hva kan det ellers være?
Det er en s80 2.9 99-modell.

Lurer litt på om dette kan være den kjente feilen i kretskortet i dashbordet som jeg hadde. Da måtte jeg sende kretskortet til Nesna der det befinner seg en mann som lodder over hele kretskortet etter det var alt iorden. Kostet ca 3000 kr
Andre her husker sikkert navnet på dette firmaet, Jeg fikk tilbake kretskortet etter en uke. Det var en hyggelig mann som skjønte situasjonen med en gang, han hadde hjulpet flere her på forumet med samme problem.

FroBe
04/07/20, 09:32
Tenker du på denne tråden Lars Otto?
http://forum.vccn.no/showthread.php?14177-Volvo-01-og-nyere-med-DIM-feil&highlight=vevelstad

lars otto skiftesvik
04/07/20, 16:24
Tenker du på denne tråden Lars Otto?
http://forum.vccn.no/showthread.php?14177-Volvo-01-og-nyere-med-DIM-feil&highlight=vevelstad

Stemmer helt og fullstendig.
Her bør du Nirie åpne FroBe sin link og ta en prat med mannen i dette firmaet.

Trond.Miland
04/07/20, 21:47
Jeg opplevde i høst at infoskjermen nede til venstre i DIM på min XC90 begynte å flimre, før det ble helt svart.....

Ringte Tunheim Auto og sendte DIM opp dit, og etter noen dager kom den tilbake og har fungert strålende etter det.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nirie
04/07/20, 22:19
Har snakket med Leif på Tunheim auto :) Han var usikker på om det var DIM feil, da 99/00 modellene ikke er plaget med dette, er fra 01. Men han kunne evt se på det etter ferien.